úterý 1. května 2012

Letopisy Narnie - Kůň a jeho chlapec

Název : Kůň a jeho chlapec
Série : Letopisy Narnie 3.díl
Autor : C.S. Lewis 
Rok vydání : 2005
Nakladatelství : Fragment 
Počet stran : 230
Česká anotace :  Narnie....kde koně mluví.....kde se rodí zrada....kde čeká osud.
Dva uprchlíci spojí své síly v zoufalému útěku. Ačkoli jejich jediným cílem je uniknout svým tvrdým, nesvobodným životům , ocitnou se brzo v samém středu strašlivé bitvy . Je to bitva , která rozhodne o jejich osudu a o osudu celé Narnie.



Můj názor... 
Třetí díl Letopisy Narnie se mi jednoduše líbil. Sice to  nebyla kniha u které bych přímo hltala stránky a četla a četla dokud jsem to nepřečetla. Ale udělala ne mne dojem a to je hlavní. Nejvíc jsem si oblíbila Šastu. Syna chudého rybáře. No otec to byl na nic, protože chtěl svého syna, svoji krev, prodat nějakému tarkánovi. Ale naštěstí to Šasta slyšel a stačil včas uprchnout s koněm toho tarkána. Ale kůň to nebyl ledajaký, byl mluvící. Když byl ten kůň malý zajali ho v jeho zemi, v Narnii.

Je škoda, že třetí díl není o mých oblíbených sourozencích, které jsem měla opravdu ráda, ale i Šasta nebyl špatný. Jak se dostat co nejrychleji do Narnie? Brí, neboli Brýhy-hinny-huhy-ha, věděl kudy, jenže to byla přes město, o kterém se nemluvilo moc pěkně. 

Tašbán, město plné bojovníků, zlých, krutých a bohatých lidí. Mohli to vzít oklikou, která by pro ně byla vhodnější, jenže Brí nevěl, kudy by došel do Narnie. A tak se chlapec a jeho kůň vydali přes nebezpečné město do Narnie, ve které chtěli najít klid, lásku a mír. 

V Tašbánu Šastu chytili, jenže oni nevěděli, že je to Šasta mysleli si, že je to princ Korin. Šasta mu byl hodně podobný, ale nebyl to on. V Tašbánu však byla královna Zuzana a král Edmund, kteří tam byli s Korinem na námluvách. Zuzana se chtěla vdát za zdejšího prince Rabadaše. Když byli u nich v Narnii choval se jako opravdoví ritíř, jenže ve skutečnosti byl úplně jiný.  

Kniha byla pěkně napsaná, ostatně jako předelé díly. Chybělo mi tam sice prostředí Narnie, ale i tak se mi kniha líbila a jsem zvědavá na dlaší díl. Za mě 3 hvězdičky. 


0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.