středa 2. května 2012

Divergent

Název : Diverigent
Autorka : Veronica Roth
Rok vydání : 2012
Počet stran : 392
Slovenská anotaceChicago, ďaleká budúcnosť.
Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v tvrdej konkurencii, aby si vybojovala miesto v novom živote. Hľadá skutočných priateľov a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným, inokedy neznesiteľným chlapcom.

Keď Tris objaví sprisahanie, ktoré môže zničiť jej navonok dokonalú spoločnosť, záhadná schopnosť jej buď pomôže zachrániť ľudí, ktorých miluje, alebo...


Moje hodnocení : 5/5
Moje hodnocení obálky : 5/5

Můj názor : 
Páni.... Tak to bylo první co mě napadlo po dočtení knihy. To se nám to pěkně rozjíždí. Knihu jsem četla ve slovenštině a přiznávám, že jsem se toho bála. Bála jsem se slovenštiny , že tomu nebudu rozumět, ale asi po prvních dvou kapitolách jsem si na to zvykla. Což jsem se divila, protože slovenština mi vždycky přišla těžká. 


Kamarádka byla z knihy tak nadšená, že jsem neodolala a poprosila ji, aby mi ji půjčila. Sice nechápu, proč si nemohla počkat na české vydání, ale i tak jsem si knihu vychutnala. 

Hlavní hrdinka se jmenuje Beatris, ale nikdo jí neřekne jinak než Tris. Jako hlavní hrdinka mi vyhovovala, protože nebyla nijak zvlášť uječená, paličatá a nesnažila se všechny pořád zachraňovat. 

Obálka se mi strašně líbí a když jsem držela knihu, která je opravdu bichle,v rukou, divila jsem se pěknému designu. Autorka nám představila příběh s budoucnosti, který se přeložil do tolika jazyků a tolik fanoušků si oblíbilo nový svět. Mě se kniha líbila a těším se na druhý díl, který bude doufejme ještě lepší. Mhm zajímalo by mě, do jaké frakcie by zařadili mě. 

6 komentářů:

  1. celý "můj názor" je jeden velký spoiler :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc jsi tam svého názoru nedala. Jenom to, že se ti líbila, ale chybí tam proč. Mimochodem mně se ta knížka taky velmi líbila. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ja práve čítam túto knihu, ale veľm na ňu nemám čas... Tvoja recenzia ma presvedčla aby som si ho našla :D a hlavne musím si švihnúť lebo cez víkend sa chystám do kina :3 a všetci okolo mňa to taaak ospevujú :)

    OdpovědětVymazat
  4. Neskutočne sa teším na túto knižku! Každý ju tak srdečne opisuje, že mi nedá netešiť sa na ňu!!!! ♥♥♥ A na film snáď ešte viac!

    OdpovědětVymazat
  5. Mne sa táto séria veľmi pozdáva a páči sa mi aj príbeh. :) Teraz čítam akurát druhý diel - Rezistenciu a chystám sa aj do kina. ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Wááá to je úplná pecka! :3 ja zbožňujem túto celú sériu kníh! :) škoda len, že ľudia dosť málo čítajú knihy..ale kiná boli i napriek tomu plné! ♥

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.