pátek 13. července 2012

Sladká políbení ( 7 )

Toto týdenní meme pořádá Siky.
Upozornění: Vybraný úryvek může případně naspoilerovat děj, proto číst jen na vlastní 
nebezpečí!


Peeto,” začínám zlehka. “Při rozhovoru jsi říkal, že jsem se ti odjakživa líbila. Kam až sahá to tvoje odjakživa?”
“Hm, tak moment. Asi k prvnímu dni školy. Bylo nám pět. Měla jsi červené šaty a vlasy… ve dvou copech místo jednoho. Když jsme čekali ve frontě, otec mi tě ukázal,” vzpomíná Peeta.
“Tvůj otec? Proč?” ptám se.
“Řekl: Vidíš tu holčičku? Chtěl jsem si vzít její matku, ale utekla s horníkem,” odpovídá Peeta.
“Cože? Ty si vymýšlíš!” volám.
“Ne, je to pravda,” ujišťuje mě Peeta. “Já na to: S horníkem? Proč chtěla horníka, když mohla mít tebe? A on povídá: Protože když zpívá…, utichají i ptáci, aby ho poslouchali.
“To je pravda. Ptáci skutečně utichají. Tedy, utichali,” přikyvuji. Jsem ohromená a zvláštně dojatá tím, co pekař řekl kdysi Peetovi. Napadá mě, že má vlastní neochota zpívat a odmítání hudby neplyne ani tak z toho, že bych to považovala za ztrátu času. Možná mi jen příliš připomíná otce.
“Toho dne při hodině zpěvu se učitelka zeptala, kdo umí Údolní píseň. Ty ses hned přihlásila. Učitelka tě postavila na židli a ty jsi nám zpívala. Přísahám, že všichni ptáci za okny tehdy taky zmlkli,” vypráví Peeta.
“Ale prosím tě,” směju se.
“Ne, takhle to bylo. A když jsi dozpívala, věděl jsem, že jsem ztracený, stejně jako tvoje matka,” říká Peeta. “Dalších jedenáct let jsem se snažil sebrat odvahu, abych tě oslovil.”

3 komentáře:

  1. Jé, pekné si to pripomenúť.:D Teda, Peetovi som nikdy nejako veľmi nefandila, ale...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Peeta. ♥ Tuhle scénu mám hrozně hrozně hrozně moc ráda, ale takových je víc. Zbožňuju taky scénu z poslední kapitoly před epilogem v Síle vzdoru (ale nechci spoilerovat :D). Hunger games jsou celé protkané úžasnými scénami, proto je ta knížka tak skvělá.

    (Skřítek | http://nocni-skritek.blog.cz/)

    OdpovědětVymazat
  3. Milujem túto scénu. Peeta - jeden z najlepších knižných hrdinov <3

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.