čtvrtek 26. července 2012

Anita Blake - Provinilé slasti

Provinilé slasti
Anita Blake
Epocha
Goodreads 4.00


„Jmenuji se Anita Blakeová. Upíři mi říkají ,Popravčí‘. Jak jim říkám já, to se nedá reprodukovat.
Od té doby, co nejvyšší soud přiřkl nemrtvým rovnoprávnost, si většina lidí myslí, že upíři jsou normální občané s tesáky. Ale já vím svoje. Viděla jsem jejich oběti. Sama mám jizvy…

Jenomže teď mezi upíry řádí sériový vrah – a nejmocnější pijavice ve městě po mně chce, abych ho vypátrala…“

Ve světě, kde jsou upíři, zombie a vlkodlaci uznáváni za plnoprávné občany Spojených států, působí Anita Blakeová jako „oživovatelka“: v popisu práce má na žádost truchlících pozůstalých povolávat z hrobu mrtvé. Ale Anita má zároveň pověst obávané lovkyně upířích zločinců a často asistuje při vyšetřování zločinů, na které jsou konvenční postupy policie krátké. Když však přiláká pozornost upířích vládců svého domovského města St. Louis, hrozí, že bude odhaleno její tajemství – zdroj Anitiny neobyčejné síly a moci.

Kniha byla prostě..... Ú-Ž-A-S-N-Á. Opravdu se velmi dobře četla a čtení svižně utíkalo. Knihu jsem měla v hledáčku už hodně dlouho a jsem ráda, že jsem si ji konečně mohla přečíst. Při čtení knihy jsem byla vždy zvědavá jak to dopadne.Anita mi jako hlavní hrdinka prostě sedla, nebyla dokonalá a měla svoje chyby, ale  tak má  podle mě hlavní hrdinka vypadat. 


V knize bylo i pár romantických okamžiků, které jsem si vychutnávala jak jenom to šlo, protože byly opravdu povedené. Kniha byla v angličtině napsaná roku 1993, když ji čtete tak vám to ani nepřijde. Já kdybych si to nepřečetla tak mi to ani nepřijde. Kniha je prostě psaná moderně. Když ji začnete číst tak vás to pohltí a vy nebudete moct přestat a odejít od knihy. Já když jsem zrovna nečetla  tak jsem po knize pokukovala a nemohla jsem ji odolat.


Anita Blake je Oživovatelka. Co to vlastně znamená ? Její práce je oživovat mrtvé a "dělat" z nich zombie nebo je zase ukládat zpátky do hrobu. Ve městě řádí sériový vrah upírů a Anita spolupracuje s policií pomáhá jim řešit vraždy.

Až jednou se v její kanceláří objeví její starý známí dnes mladý upír. A řekne jí, že má pro ní kšeft. Jenže Anita má jednu zásadu a to: Nikdy nespolupracovat s upíry.  Řekne jí, že ve město jsou vraždy upírů a oni potřebují toho nejlepšího detektiva a kdo jiný než Anita se ve své práci tak vyzná. Ona však o vraždách ví, vždyť spolupracuje s policií na tomhle případu. Ale to ještě neví, že těch vražd je víc než si policie myslí. 


Anita má své zásady a proto ho odmítne. Nikdy s upírama nedržela za jedno vždyť oni ji říkají "Popravčí" což není ta nejlepší přezdívka. Omylem se do to přimýchá i paní města nebo-li přes tisíc let stará upírka. Anita je stoprocentně jistá, že tenhle spor nepřežije už jednou měla namále, ale jeden upír ji pomohl. A tak nastává tajemné putování po vrahovy upírů. Můžou to být ghůlové nebo upír. Při napínavém dobrodružství se seznámí s králem krysodlaků párkrát málem umře a skoro přijde o nejlepší kamarádku a někdo z jejích blízkých zemře.

Anita jak už jsem psala nahoře je podle mě ideální hrdinka. Líbil se mi její sarkasmus a to, že měla ostrý jazýček. Nebála se vtipkovat i v těch nejmíň vhodných chvílích. Byla silná, ale nebyla arogantní a to se mi na ní líbilo. Jean-Claude tak tohohle upíra jsem si také oblíbila hlavně když říkal Anitě "ma petite" to jsem ho prostě žrala. 

Sečteno a podtrženo: kniha splnila má očekávání, byla jsem z ní naprosto nadšená, a proto ji nemůžu hodnotit jinak, nežli 5 hvězdičkami z 5. 


4 komentáře:

  1. První díl byl hodně dobrý. Druhý díl se mi líbil ještě více. Z rozečteného třetího dílu jsem spíše zklamaná.

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi sa mi to páčilo :) Určite si prečítam aj pokračovania, našla som až 28 :D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.