sobota 28. července 2012

Pýcha a předsudek


Název : Pýcha  a předsudek
Režie : Joe Wright

Název knihy : Pýcha a předsudek 
Autorka : Jane Austenová

O čem je film : 
Jeden z nejčtenějších a nejoblíbenějších knižních bestsellerů, Pýcha a předsudek britské spisovatelky Jane Austen, se po více než šedesáti letech vrací na filmové plátno. Snová výprava do Anglie konce 18. století s hvězdným obsazením, okouzlující kamerou a nesmrtelným příběhem dokáže alespoň na dvě hodiny zpomalit zběsilé tempo moderní doby. Klasický příběh lásky a nenávisti líčí osudy pěti krásných sester Bennetových, které jejich matka (Brenda Blethyn) vede pevnou rukou k životnímu názoru, podle něhož je žena šťastná jedině tehdy, když se bohatě provdá. Jediná Elizabeth (Keira Knightley) se tomuto modelu zatím úspěšně vzpírá, plně podporována dětinským otcem (Donald Sutherland). Když se v blízkém zámečku zabydlí svobodný a hlavně bohatý pan Bingley, všichni Bennetovi v čele s maminkou zavětří šanci na výhodný sňatek. Nejstarší dcera Jane (Rosamund Pike), citlivá a krásná dívka panu Bingleymu okamžitě podlehne. Mladší Elizabeth se zase zamlouvá jeho přítel, pan Darcy (Matthew Macfayden), který ovšem vypadá jako ukrutný snob a navíc má podle všeho prsty v krizi, která později naruší vztah Jane a pana Bingleyho. Je možné jednoho člověka stejně vášnivě nenávidět jako milovat?


Moje hodnocení filmu : 4/5


Můj názor : 
Film na mě udělal velký dojem. Hlavní postava mi prostě sedla a líbilo se mi , že nebyla takovéto ano paní ano tamto , ale stála si za svým názor. Celý nápad na film mě učaroval tak budu doufat , že si i do budoucna pořídím knihu.


3 komentáře:

  1. Sama od sebe bych se na to nejspíš nikdy nepodívala. Nejsem zas až tak romantická bytost :D Ale možná někdy do budoucna.

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je asi nejlepší filmové zpracování knihy, které kdy bylo natočeno :) tleskám scénáristům, režii, hercům, hudba se také povedla, kostýmy super, nejlepší příběh od nesmrtelné Austenové..celkový dojem - EPICKÉ :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.