RC recenze: Poselství jednorožců - Strážci dobra

Největší obrázek výrobku Poselství jednorožců – Strážci dobraNázev: Strážci dobra
Série: Poselství jednorožců
Díl:
Autorka: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 288
Anotace:  Vydejte se za dobrodružstvím do Lilandgarie, země posvátných jednorožců!Jednorožci jsou ztělesněním dobra, a dokud drží pohromadě, nemá zlo šanci zmocnit se vlády. Jeden z jednorožců se však ztratí a dobro je narušeno. Černý čaroděj chce ovládnout celou Lilandgarii. Vypouští z temnoty odporné nestvůry a snaží se najít ztraceného jednorožce, aby zničil dobro jednou provždy a osvobodil z hlubin temnot nejmocnějšího démona všech věků a světů. Do Lilandgarie se proto vracejí elfové, aby pomohli zachránit dobro a opět nastolit rovnováhu světa.

Sérii Křišťály moci od Míši zbožňuji, a co bych to byla za její fanynku, kdybych si nepřečetla její další knihy. Například jako její prvotinu Poselství jednorožců, na kterou jsem byla zvědavá už dlouho.
Lilandgarii stvořili elfové, ale už před dávnými dobami odjeli pryč a nechali lidi, ať žijí sami. Bohužel nastaly hrozně časy a elfové byli zavoláni, aby pomohli jednorožcům, tvorům dobra. V jejich výpravě na záchranu jednorožce a Lilandgarie se jim do cesty postaví spousty netvorů včetně harpyjí, dargwlků a kirlopů. Jejich cesta nebude lehká, protože na každém kroku číhá nebezpečí a stoupenci Valraga jsou všude.

Elfská princezna Aranis byla unesena hned, jak se do Lilandgardie dostala. Unesli ji kirlopové, kteří slouží Valragovi, černému čaroději. Její dva pomocníci Lavril a Eleas s ní mají jet na výpravu společně s princem Falienem, ale pojede s nimi ještě jeden muž, Veragin, společně s jeho kočkorohem Snížkem.

Pak jeho pohled doputoval k Aranis, která jela pár kroků před ním. I v takovém horku si dokázala zachovat svůj půvab a vznešenost. Veragin si tolik přál, aby ji mohl obejmout. Pohladit po lesklých vlasech. Políbit ji...
Veragin utíká z království, protože ho všichni hledají. Tíží ho tajemství, které nechce nikomu říct, prozatím. Jeho věrný přítel Snížek ho doprovází všude, i když je to posera a bojí se dokonce i koní. Princ Falien je z královského rodu a jeho otec ho poslal na výpravu, aby pomohl efům zachránit Lilandgarii. Chvilkami byl trochu nafoukaný a pořád podezíral Veragina, ale konec konců jsem si ho oblíbila.

Aranis je elfská princezna, která přispěchala na pomoc jednorožci, který je v ohrožení. Ona je dobrá, hodná a hlavně je spjata s přírodou, takže rozumí zvířatům. Lavril, její společnice je zásadová a paličatá, nemá ráda, kdy se porušují zákony. A její bratr Eleas je jejím přesným opakem. Je důvěřivý, přátelský a laskavý.
Michaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyšla v srbském nakladatelství Evro Giunti.

Chtěla jsem si přečíst fantasy knížku, která mě pohltí a každou stránku budu otáčet tak rychle, jak je to jen možné. A věřte nebo ne, vybrala jsem si správně. Poselství jednorožců se mi tak zalíbilo, až to není pěkné. Míša má úžasný styl psaní, a když jsem knihu četla, tak jsem se do příběhu vžila s hrdiny, jako bych s nimi prožívala jejich dobrodružství, které po cestě na záchranu jednorožce zažili.

První díl na mě udělal velký dojem, ale mám před sebou ještě dva a proto si nechám jednu hvězdičku do zálohy, kdyby byl jeden z dílů náhodou lepší. Takže za mě 4 hvězdičky a knihu si rozhodně přečtěte!

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde.