neděle 22. prosince 2013

Christmas BLOG TOUR 3#


Christmas BLOG TOUR jsem vytvořila, aby jsem já, ale i vy mohli dozvědět něco víc o autorech a o tom, jak oni prožívají Vánoce. 

Cílem je zeptat se co nejvíce autorů na čtyři otázky:
1. Jaká vánoční pohádka je ti nejmilejší?
2. Psal/a jsi už někdy o Vánocích ve svých knihách?
3. Jaké tradice dodržuješ?
4. Co děláš o Vánocích nejraději?
5. Speciál +soutěž. 

Dnes se dozvíte, jaké tradice autoři dodržují. My doma moc tradicí nedodržujeme. Jsou většinou jenom ty typické, jako je štědrovečerní večeře, rozbalování dárků po večeři, pečení cukroví atd. 

Jaké tradice dodržuješ?




• Já mám s dodržováním tradic trochu problém U nás je všechno trošku naopak, Ježíšek chodí už po obědě, jsem vegetarián takže nejím kapra Ale myslím, že je to všechno vlastně jedno, protože nejdůležitější - aspoň pro mě - je, že jsme o vánocích s rodinou všichni pohromadě, je to o té krásné vánoční atmosféře, o klidu a míru Navíc máme s rodinou takovou jednu vlastní tradici, kdy chodíme po obědě ven do lesa, pejsci dostanou kousek vánočky a v lese necháváme zvířátkům nějakou mňamku.

• Když se o Vánocích sejde celá moje rodina u jednoho stolu, úplně mi to stačí. Dřív jsme měli ve zvyku zdobit stromeček, ale kočky nám ho pak vždycky očesaly, takže teď už spíš jen rozvěšujeme jmelí a cesmínu na místa, kam se šelmy nedostanou .

• Prechádzka zasneženou prírodou, kapustnica, rozsvietený stromček, sviečka na stôl, med a oplátky, cesnak a klasický rezeň so šalátom. Koledy ešte nespievame, ale aj k tomu časom dojde. tradíciou je pre mňa aj udržať deti pri večeri, lebo sú schopné prevaliť stromček zakaždým, keď pod ním objavia darčeky.

 Ehm, no, udělám bramborový salát, napeču cukroví, ujídám salát, ujídám cukroví... A pak s bráchou čekáme, než Ježíšek zazvoní na zvoneček. Z 'tradičních tradic' nedodržuji nejspíš nic...

• Jsem Žid, takže slavím Chanuku. Ale mám rád tradice Vánoc, stromy, světla, dávání dárků, atmosféru. Všechno je to krásné. 

 Nikdy jsem nebyla moc "tradiční" typ, ale jednu věc děláme každý rok. Po snídani pokaždé sbalíme tvrdé pečivo a zajedeme na Kunětickou horu, kde je taková malá zoo. Krmíme zvířátka, mrzneme a strašně se těšíme domů. :D

• Po pravdě moc ty tradice nedodržuji. Ráno jdu na hřbitov, celý den sleduji pohádky, večer se s rodinou navečeřím (řízek :D) čekáme na zvonek od Ježíška, zazpíváme si koledy.. Ne, vlastně nedodržuji snad žádné.

•  Na Vánoce se hrozně těším, protože tohle jsou naše první Vánoce v novém domě. Budu se muset rozhodnout, kam dám stromeček, a kam dekoraci. A budu na to muset přijít brzo, protože stromek dáváme vždy po Díkuvzdání (koncem listopadu). Pokud jde o tradice, tak máme ty typické. Moje rodina se na Štědrý den sejde, rozdáme si dárky a dobře se najíme. Když si sedneme všichni ke stolu k večeři, sdílíme naší radost a zážitky. Je to skvělé pro nás všechny, být takhle pod jednou střechou. 

• Tradice jsem dodržovala hlavně za svobodna, když jsem svátky trávila u rodičů. Tam se dodržoval půst, jedl se kapr, který nám pár dní předem dělal společnost ve vaně, krájelo se jablko, pamatuju si, že jako malí jsme i odlévali olovo. Když mám teď vlastní rodinu, půst nehrozí, protože na oběd chodíme k manželově babičce, kapra nechceme a na nějaké další tradice byly doteď děti moc malé,tak uvidíme, jak to dopadne letos. Ale je pravda, že jednu tradici s mužem máme: třiadvacátého večer se lehce ovíníme a pak se o půlnoci pokoušíme zabalit dárky a nevzbudit při tom děti

• No, jsem Žid, takže Vánoce jako takové neslavíme, ale máme spousty jiných rodinných tradic. Nejlepší na tom je, že jsme celá rodina pohromadě, moje sestra, teta, strýc a jejich rodiny. Je tam vždy spousta dětí, jídla a také spousta zábavy. Těch pár dní s celou rodinou jsou moje nejoblíbenější dny v roce. 


A jaké tradice dodržujete vy? :) 

1 komentář:

  1. Hezké odpovědi zajímavé jak málo se dodržují nějaké tradice, ten hlavni smysl Vánoc již jaksi zapadl, ale je krásné, ze všichni chtějí být hlavně s rodinou, tak to má být :) A odpověď Kateřiny Petrusové mě jako vždy potěšila :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.