neděle 28. října 2012

Půlnoční sny


Název: Půlnoční sny
Autorka: Lenka Lanczová
Nakladatelství: Víkend
Anotace: Sympatická rusovláska Martina se brzy přesvědčí o tom, že jedničky ve škole nejsou tím nejdůležitějším na světě. V osmiletém gymnáziu, kde její táta učí matematiku a platí za postrach všech studentů, to platí tím spíš, zvlášť když Martina nastoupí po základní škole rovnou do kvinty. Její postavení ve třídě není zrovna záviděníhodné: Martina musí překonávat komplexy učitelského dítěte a po úvodních průšvizích a nedorozuměních bojuje o svoje místo v kolektivu vrstevníků. Postupně nachází přátele ve škole i ve sportovním oddíle juda a obhajuje svou první a báječně velkou lásku ke studentu průmyslovky, co mezi vzorné studenty zrovna nepatří. Půlnoční sny se tak brzy začnou realizovat...


Moje hodnocení obálky: 2/5
Moje hodnocení: 3,5/5

Můj názor:
Další knížka od Lenky mě překvapivě nezklamala. Její knihy jsou založeny na to, že se dívka a kluk pošťuchují občas nenávidí a zrodí se z toho láska až za hrob. Je kýčovité a staromódní, ale mě se i přesto její knihy líbí. Nikdy mě tohle téma neomrzí. A jak si můžu být tak jistá? Jsem holka a většinou se vžiju na místo hrinky, takže mě baví prožívat příběhy stejného rázu. 

Hlavní hrdinka Martina nastupuje na gymnázium kde učí její otec. Musí to být těžké přestoupit někam a nemít kamarády jenom protože je vás tatík učitel na matematiky (Postrach celé školy). Na škole to má opravdu  těžké, ale ani doma to nemá lehké. Doma se musí starat o dva mladší brášky a také má spoustu povinností. Ke všemu tomu se musí ještě hodně učit, protože rodiče z ní chtějí mít premiantku.

Její třída jede k moři spolu s jednou třídou průmyslové školy. Martině se samozřejmě nikam nechce a obzvlášť ne, když jede i její táta a  jeden z brášků. Nikam se jí nechce i kvůli její jizvě, kterou má už dlouhou dobu. Lidé na ní buď divně čumí nebo se jí posmívají.

U moře se seznámí se spoustu novými chlapci. Jeden z nich je Rik. Problémů má hafo a zrovna nejslavnější pověst na škole také ne. K neštěstí má Martininu mámu na angličtinu. Já jsem si ho zamilovala hned od první chvíle. Jeho narážky a flirtovací metody... prostě kluk snů ( skoro ).

Knize dávám 3,5 hvězdičky. Je to román pro dívky, který se mi opravdu líbil a jako oddechovka splnila svůj účel. Jestli v létě budete unaveni a půjdete k vodě, nezapomeňte si vzít nějakou knížku od Lenky, určitě se vám bude líbit! 

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.