čtvrtek 18. října 2012

Mayské proroctví - osud lidstva


Název : Zápas o osud lidstva¨
Série: Mayské proroctví
Díl: 1
Autorka: Christy Raedeke
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Anotace: Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?



Moje hodnocení obálky:  3/5
Moje hodnocení: 4/5
Můj názor:
Už když jsem narazila na Maye začala jsem se o nich zajímat. Viděla jsem spoustu filmů a dokumentů na toto téma. A každý byl trochu odlišný. Po přečtení názvu "Mayské proroctví" jsem si knihu chtěla moc přečíst. Ani jsem nevěděla o čem je, ale líbil se mi název, který dával najevo, že  je o Mayech.

Od knihy jsem toho čekala hodně a byla na ní celá "žhavá". K mému zklamání mě kniha tolik nezaujala. Je to dobrý nápad a jak už píše autorka v předmluvě je to trochu klišé. Od začátku se to točí okolo podivných znacích v pokoji.

Hlavní hrdinka na mě byla až moc chytrá. Všechno rychle rozluštila a na všechno rychle zjistila. Její kamarádku Justine ( když jsem to jméno četla poprvé myslela jsem si, že je to kluk ) jsem si oblíbila. Byla střelená a trochu nemotorná, ale chytrá.

Popravdě řečeno je to spíš smyšlený příběh a o Mayech tam není tak do půlky knihy ( plus, mínus ) se o Mayech nic nepíše. Kniha se mi líbila, ale nesplnila skoro nic, co jsem očekávala. Myslela jsem si, že tam od začátku budou hrát hlavní roli Mayové, ale tak to bohužel nebylo.

Mluvím pořád o tom jak mě kniha zklamala a že nesplnila moje očekávání, ale přesto jsem jí dala čtyři hvězdičky. Od druhé poloviny knihy mě to začalo bavit a už jsem se čtením neměla problém. Děj utíkal a něco rychleji a byli tak i napínavé okamžiky.

Velké plus knize je také Alex. U téhle knihy jsem opravdu nečekala klučičí roli a ještě k tomu pohlednou a milou! Sice nebyl v knize zase tak často, ale stejně jsem si ho oblíbila. Konec knihy  byl trošku zmatený. Jsem opravdu zvědavá na další díl/ly. Určitě si je ráda přečtu.

Tímto bych ještě chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 


2 komentáře:

  1. ja mám z tejto knihy strach 8D
    rada by som si ju prečítala, ale keď ma nebude baviť - ach, nerada píšem zlé recenzie 8D a mám čo čítať, takže uprednostním iné veci, ale raz by som sa do nej možno aj pustila 8)

    readandwatchlikeme.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. úplne s tebou súhlasím, knihu som hodnotila tiež 4 hviezdičkami,ale takisto som čakala niečo iné a Caity bola naozaj taká chytrá až to bolo neuveriteľné a trochu to išlo na nervy :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.