sobota 6. října 2012

Pan S. - erotická zpověď


Název : Pan S. erotická zpověď
Autorka : Emma Beckerová
Nakladatelství : Mladá fronta
Rok vydání : 2012
Počet stran : 317
Anotace : Ellie je osmnáctiletá Francouzka, která vede bezstarostný a povrchní život. Pak ale narazí na Pána, „starého“ pětačtyřicetiletého chirurga, s nímž ji spojuje záliba ve čtení a psaní erotických děl.Nejprve si vyměňují jen dopisy a esemesky, jejich vášnivý sexuální vztah pak pokračuje v hotelovém pokoji. Ellie barvitě vykresluje měsíce nedočkavého čekání, sexuální zážitky během tajných milostných schůzek i následující stručné telefonní hovory – bludný kruh, z něhož se marně snažila vymanit.




Moje hodnocení obálky : 4/5
Moje hodnocení : 3,5/5



Můj názor : 
Možná když se podíváte na název  budete si říkat co to čtu.  Většinou čtu žánr YA a občas i něco jiného. Tahle kniha je opravdu odbočení od YA žánru a mě se překvapivě líbila. Je to něco jiného než, co jsem kdy četla. Od knihy jsem nic nečekala a proto sem s ní spokojená.

Asi Vás zarazí podnázev "erotická zpověď" a ano má to s tímhle tématem co dočinění.  Když jsem knihu začínala číst přiznám se, že jsem nečetla anotaci takže jsem nevěděla o čem je. Uviděla jsem obálku a ta mě dostala. Přeci jenom je krásná. Prsten ve tvaru jahody a všechno sladěné do červené barvy. Ta obálka Vás prostě praští do očí hned jak ji uvidíte. 

Nejhorší tyrani jsou ti,
kteří nás dokážou přinutit,
abychom je milovali.
Spinoza
Hlavní hrdinka Ellie je dvacetiletá francouzka. Její život je obyčejný a sám o sobě povrchní. Zajímá se o erotickou literatura a napsala také pár povídek do jednoho časopisu, který se tímto tématem zabývá. Když poprvé napíše Panu S. o kterém zatím moc věcí neví začne se její život převracet na ruby.  Začíná to e-maily a končí to hotelovými pokoji a krátkými telefonáty.

Tenhle žánr není zrovna můj šálek kávy, ale překvapivě se mi kniha líbila. Myslím si, že po této knize jsem připravena i na 50 odstínu šedé. Ale ne raději zůstanu u téhle knihy.  Autorka Emma je také francouzka a její 22 let. Kniha je její prvotin a a spekuluje se o tom, že je to autobiografie. Sama nevím, co je na tom pravdy, ale s věkem by to v knize odpovídalo. Možná měla prostě sen a pak napsala knihu. Kdo ví...


Pan S. je pětačtyřicetiletý chirurg, který má rodinu. Ženu Estelle a pět synů, kteří jsou mu podobní jako vejce vejci.  Nepředstavovala jsem si, že bude Pan S. takoví stařík, ale budiž. V telefonu a v e-mailech vypadal jako milý starý pán, co se rád baví o erotické literatuře, ale jak už všichni tušíme nezůstanou jenom u povídání. 

Do čtení jsem se nedostala hned a snažila se každý den přečíst kousek abych věděla jak to dopadne. Řekněme, že moc pěkný konec to nebyl. V knize se objevilo pár věcí nad kterými mi v hlavě lítalo jenom WTF?! ale přeci jenom tohle není zrovna kniha určená pro mě. Jsem ráda, že jsem měla možnost přečíst si knihu tohohle žánru a nelituji toho.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz
Knihu si můžete zakoupit zde.





0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.