čtvrtek 3. října 2013

RC recenze: Futurama-o-rama | Vzdálená budoucnost


Futurama-o-RamaNázev: Futurama-o-rama
Série: Futurama
Autor: Matt Groening
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2010
Počet stran: 120
AnotaceNebaví vás všední realita? Milujete Matta Groeninga a jeho bláznivé kreslené postavičky? Tak právě pro vás je tu další ze série komiksů světoznámé Futuramy! Fry, Bender a Leela se vydávají na další a ještě úžasnější mise. Nechybí souboj s vesmírnými robopiráty a k našim známým hrdinům se tentokrát přidají i další oblíbené postavy — Leo a Inez Wongovi, nemravně bohatí majitelé Marsu a shodou okolností též rodiče Amy, která pracuje jako stážistka v Planet Expressu. Opět se setkáme i s proslulým sukničkářem kapitánem Zappem Branniganem a jeho nenápadným, ale o to zábavnějším druhem Kifem. V žádném případě nechybí šílené pokusy ovládnout svět, ještě šílenější a velmi nebezpečné mořské opičky z dávno minulého dvacátého století a komplikované vztahy Leely a kapitána Brannigana. A doktor Zoidberg.


Proč jsem si chtěla komiks přečíst?
Futuramu jako seriál mám ráda, ale nekoukám na něj pravidelně, protože to moc nestíhám. Komiksová verze mě zaujala a myslela jsem si, že by to mohlo být fajn čtení při dlouhé chvíli.


Zpracování...
Komiks se mi sám o sobě líbil, ale už vím, že tenhle styl není nic pro mě. Jsem zvyklá číst černo-bílé mangy a barevnost tohoto komiksu mě prostě iritovala. Ale není to mínus pro zpracování, které bylo povedené. Hodně jsem se u toho nasmála a někdy, jsem si představovala hlasy hrdinů ze seriálu!


Budoucnost...
Skoro každý se může podívat na jakoukoliv planetu a na zemi žije spoustu příšerek, kyborgů, robotů. Fry je z 20. století, ale momentálně žije s jeho přáteli ve 30. století, kde je na denním pořádku mluvit s mimozemšťany a mít například robota za nejlepšího kamaráda. Bender je robot, který to totálně zabijí a jeho hláškám se směji nejvíc! A v neposlední řadě je tu Leela, kyklopka, která je hrozně umanutá.


Plus a mínus...
U komiksu jsem se hodně nasmála, bylo to čtivé, chvilkami akční a napínavé, ale nebyl to komiks, ze kterého bych byla paf a nemohla po jeho dočtení usnout. Přeložené to bylo velmi dobře a nevšimla jsem si žádné kostrbaté věty nebo hrubky.


Seriál vs. komiks...
Kdybych měla říct popravdě, co se mi líbí víc, asi bych nad tím delší dobu přemýšlela, protože je to jako seriál, akorát v tištěné podobě, a když mě bolí hlava z televize, tak je fajn přečíst si to, ale jinak je to na stejné úrovni jako seriál. Takže sečteno a podtrženo, obojí se mi líbí nastejno!


Obálka....
Normálně si komiksy sama od sebe nekupuji, a i kdyby obálka byla jakkoliv okouzlující, nejspíš bych si ho stejně nevzala. Takhle obálka není ošklivá, ale není to ani žádný zázrak. Hlavní postavy komiksu jsou v raketě a míří do vesmíru...

Futurama-o-Rama


Matt Groening...
Pochází z pěti dětí animátora a producenta Homera a učitelky Margaret Groeningových. Jeho starší bratr se jmenuje Mark a sestry jsou Patty, Lisa a Maggie. Jeho bratrancem je režisér a scenárista Craig Bartlett.
V polovině 80. let 20. století se přestěhoval do Los Angeles, kde pracoval jako novinář.
17. prosince 1989 byl poprvé odvysílán dvacetiminutový díl Simpsonových (v češtině Vánoce u Simpsonových). Pozornost, kterou nový seriál vzbudil, mu pak vynesla místo v hlavním vysílacím čase.
Je rovněž autorem surrealistického komiksu Akbar and Jeff, jehož postavičky se poprvé objevily v roce 1984 v Life in Hell. Jeho další velmi úspěšný animovaný seriál Futurama se na obrazovkách objevil v roce 1999.


Slovo závěrem...
V tomhle jednom komiksu byly takové menší 4 komiksy a každý byl o jiném dobrodružství. Já jsem se u něj skvěle pobavila a odreagovala se. Doporučuji milovníkům Simpsonových a lidem, co si chtějí přečíst něco, u čeho nemusí moc přemýšlet a můžou vypnout. Za mě dávám komiksu 3,5 hvězdičky (:

Za poskytnutí RC děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz
Knihu si můžete zakoupit zde! 









1 komentář:

  1. Já ani nevěděla, že je i komix... tak už aspoň vím, co v knihkupectví omrknout :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.