středa 16. října 2013

Bohové Olympu - Proroctví

Percy Jackson - Bohové Olympu - ProroctvíProroctví
Bohové Olympu #1
Rick Riordan 
Fragment
Goodreads 4.35

Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná!Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu? Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci…


♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦

Proč jsem si chtěla knihu přečíst?

Percy Jackson se mi naprosto líbil, a když jsem se dozvěděla o téhle spin-off sérii, kde Percy také vystupuje, musela jsem si ji přečíst. Trochu jsem se bála, že to budu srovnávat s Percym, nebo že se mi to nebude líbit, ale to jsem se šeredně spletla. Bylo to jiné než Percy a hrozně se mi to líbilo.

Leo se uchechtl. "Tvá máma je duhová bohyně?"
"Vadí ti to?" vyštěkl Butch.
"Ne,ne," ujistil ho Leo. "Páni duha. To je ale nářez!"
"Butch je náš nejlepší vozataj," prohlásila Annabeth. "S pegasy to umí."
"A co s duhovými poníky?" zamumlal Leo.
"Já tě z toho vozu vyhodím," pohrozil mu Butch.

Děj...
Pro Jasona to není zrovna růžové probuzení, když se probere v autobuse vedle své holky a nejlepšího kamaráda a přitom si nic nepamatuje. Neví, odkuď přišel, kdo je a nepamatuje si, že by měl holku nebo to, že s někým takovým chodí do školy. Když se jim pokoušel říct, že o nich nic neví a nic si nepamatuje, nechtějí mu věřit. V Grand Canyonu na ně zaútočí řecká nestvůra, ze které jsou všichni tři vylekaní, protože tento svět byl jejich oku dosud skryt.

Ještě před tím, než se dostanou do tábora, přijede pro ně Annabeth, která hledá svého přítele Percyho Jacksna. Je nezvěstný a všichni si myslí, že to má něco společného s těmi třemi. Když se Jason, Piper a Leo ocitnou v táboře polokrevných, nestačí zírat. Ale moc dlouho tam nezůstanou, protože je jim hned udělena výprava. Musí společně zachránit bohyni Héru a svět. A jestli tak neučiní, probudí se něco strašného.

Jason, Piper, Leo...
Jasonovo minulost je nejzajímavější, protože ani on sám jí nezná. Mohl by být cokoliv. Ale je jasné, že z toho nic kloudného nekouká, protože je polobůh, který přežil bez tábora polokrevných a to je velmi zvláštní. Piper má zvláštní dar, který je pro ni i prokletí. Když si o něco řekne, lidé jí hned vyhoví. Leovi je už od malička kladen důraz na to, že bude jednou hrdina. On si to však tolik nevybavuje....

Římská mytologie..
Byla to pro mě příjemná změna číst i o jiné mytologii než jen o řecké. Rick to pěkně rozepsal a seznámil mě s něčím, o čem jsem dosud nevěděla.Víte, že Jupiter je římské pojmenování pro boha oblohy Zeuse? A nebo, že Neptun je vlastně Poseidón, bůh moře? Sice se jedná o stejné bohy, ale nenechte se zmást, protože rozdíl mezi nimi je.

Hedge zaťal zuby. "Aspoň jednu pecku?"
"Ne," zavrtěla hlavou Piper.
"A co kompromis? Já je nejdřív zabiju, a když se ukáže, že byli hodní, omluvím se."


Styl psaní....
První díl Bohů Olympu je velmi dobře napsaný. Rick se od prvního dílu Percyho vážně zlepšil a zápletka je více propracovanější. Bylo to více napínavé, akční a pořád se něco dělo. Knihu jsem přečetla asi za 4 dny a to jsem četla jenom po večerech. Četlo se to dobře a ubíhala stránka za stránkou, když jsem se v tom nejnapínavějším ocitla na konci knihy.

Obálky....
Naše obálka se mi líbí. Je sice taková umělá, ale její barevnost i design se mi líbí. Na všech, krom poslední obálky, je mechanický drak, který souvisí s příběhem. Na všech obálkách je něco zajímavého a každá je svým způsobem pěkná.

Proroctví (Bohové olympu, #1) The Lost Hero Der verschwundene Halbgott (Heroes of Olympus, #1)
De Verloren Held (Helden van Olympus, # 1) Người Anh Hùng Mất Tích (Các Anh Hùng Của Đỉnh Olympus, #1) L'eroe perduto (Eroi dell'Olimpo #1)

Rick Riordan..
Narodil se roku 1964. Téměř patnáct let pracoval jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Slovo závěrem...
Zprvu jsem se knihy bála, ale neměla jsem čeho, protože to bylo úžasné čtení, které rychle nabralo na oprátkách a já nestačila zírat. Těším se, až si přečtu druhý díl, protože to skončilo opravdu napínavě a já jsem zvědavá, co se bude dít dál.


!Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment.

4 komentáře:

  1. Rick Riordan se každou knihou zlepšuje, alespoň já takový picit mám. :) První díl této série se mi opravdu líbil a vůbecmi nevadilo, že tam nevystupoval Percy. No, snad se ti budou líbit i další díly :)

    OdpovědětVymazat
  2. Těším se až se ke knížce dostanu! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Percyho Milujem!!! ešte som túto sériu nečítala ale dúfam že sa k tomu dostanem a musím povedať že sa mi to určite zapáči :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.