úterý 29. října 2013

RC recenze: Scarlet


Scarlet (Měsíční kroniky, #2)Název: Scarlet
Série: Měsíční kroniky
Díl: 2#
Autorka: Marissa Mayer
Překladatelky: Jana Zejmanová a Petra Babuláková
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2013
Počet stran: 456
Anotace: Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…


Proč jsem si chtěla knihu přečíst?
První díl Cinder končil otevřeně a já se prostě za každou cenu chtěla dozvědět, co bude dál. Do příběhu přibyla další hlavní postava, kterou je Scarlet a tu jsem si hned zamilovala. 

Děj...
Scarlet žije pouze se svojí babičkou a nemají mezi sebou žádná tajemství. Nebo to si alespoň myslela. Když babička zmizela, vyhlásili po ní pátrání a Scarlet věřila, že ji najdou. Ale pátrání bylo odvoláno a jí nezbývalo nic jiného, než začít pátrat sama. To, že babičku unesl gang zjistila od otce, kterého našla, jak babičce prohledává dům se slovy "Musím to najít". Její babička má prsty v něčem velkém a hrozí jí smrt. Jediný, kdo jí s tím může pomoci je Vlk. Ale jeho důvěryhodnost není příliš vysoká. 

Cinder se ocitla ve vězení a věděla, že musí utéct. Hrozila ji smrt, protože královna Levana poznala, co je zač. Carswell Thorne uprchl společně s ní. On měl loď a Cinder se potřebovala dostat do bezpečí. Na bedrech jí leží spousty důležitých rozhodnutí a některá by neměla dělat sama.

Pak si ji přitáhl a ovinul kolem ní paže. Scarlet zalapala po dechu, když jí Vlk zabořil ruku do změti kudrn a polibek oplatil.

Babičko, proč máš tak velké zuby....
Moderní karkulka? Proč ne! Autorka se snaží být originální a zatím jí to vychází na plné čáře. Předělané pohádky už tu byly, ale něco podobného jako Měsíční kroniky ještě ne. Před přečtením Cinder bych nikdy nevěřila, kdyby mi někdo řekl o Popelce, která je napůl kyborg a Karkulce, která umí řídit vesmírné lodě. 

Kai vs. Thorne
V prvním díle bych řekla jednoznačně princ Kai, ale teď je to otázka na zamyšlení. Thorne je vtipný, pomáhá Cinder a kdyby se pro něj nakonec Cinder rozhodla, nebyla bych vůbec proti. Oba hrdinové si mě získali a je těžké rozhodnout se, který se mi víc líbí!

Obálka...
Naše  obálka se mi strašně líbí, i když jsem se ze začátku bála, že obálky nebudou ladit, ale to bylo zbytečné. U prvního dílu jsem říkala, že bych byla raději, kdyby jsme měli originální, ale tenhle názor jsem už změnila.Všechny obálky pro Scarlet jsou něčím zajímavé a krom té poslední-ta je zvláštní-se mi líbí a nevadilo by mi, kdyby jsme takové verze obálek měli. 
Scarlet (Lunar Chronicles, #2)Scarlet (Crónicas Lunares, #2)Scarlet (Crónicas Lunares, #2)
Scarlet (Cronache lunari, #2)Scarlet (Saga Księżycowa, #2)

Slovo závěrem....
O proti prvnímu dílu kniha byla víc akční, napínavá a konečně nebyla tolik předvídatelná. Scarlet jsem si hned oblíbila. Její chování a styl vyjadřování mě hned okouzlily. Když byla malá vyrůstala s otcem, ale ten jí nakonec "šoupl" k babičce. Úžasná knížka, která nemá obdob. Za mě plný počet hvězdiček! 

Za poskytnutí RC děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz
Knihu si můžete zakoupit zde. 





9 komentářů:

  1. Měsíční kroniky jsem nečetla, ale navazují na sebe díly? Nebo si můžu přečíst Scarlet, i když jsem Cinder nečetla? Protože o tom díky tvojí super recenzi uvažuju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě navnadila, ale asi tě zklamu. Díly na sebe navazují. Kdyby jsi přečetla jenom Scarlet, budeš mít mezery v ději a v příběhu :) Celou sérii ti však doporučuji, protože je skvělá!

      Vymazat
    2. Aha, ale to nevadí, koukala jsem a máme Cinder v knihovně, tak si asi udělám výlet. :))

      Vymazat
    3. Udělej! Je to vážně skvělá série...a hlavně originální a toho se v dnešní době musí cenit :))

      Vymazat
  2. koukám, všude se Měsíční kroniky chválí - už se na to musím také vrhnout:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš! Je to skvělý! Až si to přečteš budeš také určitě chválit :3

      Vymazat
  3. Už se těším až si knihu přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná recenze :) Už mám sérii na seznamu přání...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Doufám, že si ji brzo přečteš! Kniha je vážně skvělá ((:

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.