neděle 20. října 2013

Akademie Evernight | Krvavý příběh plný upírů

Akademie Evernight (Akademie Evernight #1)Akademie Evernight
Evernight
Claudia Gray
Egmont
Goodreads 3.65

Raquel se ke mně naklonila a zašeptala: „Nemáš někdy pocit, že na téhle škole je nějaké …zlo?“ Hlas se jí zachvěl. „Věříš ve skutečné zlo?“ Na tohle se mě nikdy nikdo nezeptal, ale přesto jsem znala odpověď. „Ano. Věřím.“ Bianca chce utéct z domova. Rodiče ji odvezli z městečka, kde žila celý dosavadní život, a zapsali ji na akademii Evernight, strašidelnou internátní školu, kam chodí studenti, kteří jsou až příliš dokonalí: krásní, bohatí a bezohlední. Bianca ví, že mezi ně nezapadne. Potom pozná Lucase. Je jiný než ostatní, neuznává snobská školní pravidla a dokáže se svým bezohledným spolužákům postavit. Přestože Lucas Biancu varuje sám před sebou, vzniká mezi nimi pouto, kterému ani jeden z nich nedokáže vzdorovat. Bianka by dala v sázku vše, jen aby mohla být s Lucasem, ale temná tajemství jsou nevyhnutelně předurčena k tomu, aby je od sebe odtrhla… a otřásla vším, v co Bianca až dosud věřila.


♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦

Proč jsem si chtěla knihu přečíst?
O téhle sérii vím už dlouho, ale zatím jsem neměla čas se k ní dostat. Ale když jsem konečně dostala tu možnost, hned jsem se jí chopila. Kniha mě nezklamala, ale ani nepřekvapila.

Děj...
Bianca se s rodiči přestěhovala na internátní školu Evernight. Nelíbilo se jí tam, protože všechno bylo tak temné a uzavřené. Plánovala utéct, aby udělala menší protest rodičům, ale nakonec jí to nevyšlo. Když utíkala lesem, zdálo se jí, že ji někdo honí a zahlédla tmavou postavu. Naštěstí to byl Lucas, který ji chtěl pomoci. A tak se ti dva seznámili a Bianca zjistila, že jí není vůbec cizí.

Všichni na škole jsou bohatí, krásní a bezohlední. Nechce se jí věřit, že jí rodiče zapsali na takovou školu. Jediný, kdo se jí zdá milý, je Balthazar. Pohledný a milý kluk. Jenže on není ten, kterého Bianca chce. Musí začít bojovat, aby získala Lucase a přitom se ovládat, aby mu neublížila.

Upíři...
Krásní, dokonalí, ale přesto staří a krvelační. Na akademii Evernight je jich kupa, ale mají tam zakázáno pít lidem krev. Co by si potom okolní svět myslel? Jsou nuceni žít s nimi v symbióze, ale není zrovna nejlepší nechat lovce a jejich přirozené kořisti v jedné opuštěné škole, která je mimo civilizaci.

Lucas..
Byl mi sympatický už od začátku, jen chvílemi jsem nevěděla, co si o něm myslet, ale jsem ráda, že on je středem Bianciny pozornosti. Jemu se na škole nelíbí, ale jeho máma ho tam poslala. Hodně lidí ho nemá v oblibě, protože je jiný.

Bianca..
Není to zářný příklad toho, jak má hrdinka vypadat, ale budiž. Někdy jsem jí chtěla zakroutit krkem, protože pořád mluvila o Lucasovi, že mu nechce ublížit, ale jak ho miluje a že je její. Doufám, že v dalších dílech nebude tak naivní a bude sympatičtější.

Oh, really?!
Z jedné věci jsem pořád mimo. Bianca byla od začátku upír a věděla o nich, ale tak do poloviny o tom vůbec nemluvila. Když jsem si to potom přečetla, zaraženě jsem na to koukala a přečetla si to asi pětkrát, jestli jsem tomu dobře rozuměla.

Obálky...
Jsem ráda, že jsme převzali originální červenou obálku s obrysem obličeje. Ostatní mi přijdou hrozně kýčovité a ani jedna se mi nelíbí. Například ta druhá-obličej
bych ještě pochopila, ale ta krev, co teče černovlasé dívce z úst, k tomu nemám slov. Možná ta poslední není tak hrozná, i když ke knize se nehodí.

Evernight (Evernight, #1)Evernight  (Evernight, #1)Evernight (Evernight, #1)
Evernight (Evernight, #1)Evernight (Evernight, #1)Medianoche (Medianoche, #1)
Örökéj (Evernight, #1)Mitjanit (Mitjanit, #1)

Slovo závěrem...
Kniha se dobře četla a zamilovala jsem si autorčin styl. Pěkně popisovala věci, a i když to bylo někdy zdlouhavé, nenudila jsem se u toho. Ocenila bych však víc napětí, akce a to s tou upířinou, o které se mluví až od poloviny knihy, to mi pořád rozum nebere. Knize dávám 3,5 hvězdičky a těším se na další díly z této série.

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Egmont.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

4 komentáře:

  1. Knížká vypadá zajímavě :D S tvé recenze vyplívá že je to hezká knížka takže jsi po ni kouknu v knihovně.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se na tuto knihu těším. Doufám, že se k ní dostanu co nejdříve.. :)
    Jinak pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak na tuhle sérii jsem úplně zapomněla, až díky tvojí recenzi jsem si vzpomněla. Budu se muset číhnout, jestli jí máme v knihovně a už si tak konečně zajít. :D

    OdpovědětVymazat
  4. tato kniha je super má všechny 4 díly co se přiklání k biance. akce je sicde až od poloviny, ale 2 a 3 dílu je akce na mě moc :-)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.