pátek 13. února 2015

Rc recenze: Dračí oči - Čarodějka


Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy...

omg, this is so beautifulČarodějka ze začátku vypadala jako oddechová fantasy knížka, u které bych mohla strávit jedno až dvě odpoledne. Nikdy mě však nenapadlo, že by mě knížka s osmiletou hlavní hrdinkou mohla tak bavit. Takřka hned jsem se do příběhu vžila a zapomněla jsem na svět okolo. 

Dost lidí by mohlo knihu odsoudit už jen proto, že ji napsala česká autorka, ale to rozhodně není správné uvažování, kdybych i jí odsoudila knihu kvůli autorce, nemohla bych si přečíst ten jedinečný příběh o elfech, dracích a magii. A to by byla opravdu velká škoda!

Hlavní hrdinka se jmenuje Elena, je jí osm let a chce se učit bojovat. Její tatínek, pan král, ji to však nechce dovolit a proto se tajně krade k mýtině, kde ostatní kluci trénují pod vedením Árona. Elena je princezna, k těm se přeci nehodí, aby bojovaly, i když ona na to má jiný názor, chce se učit.

Jediná věc, která je vlastně docela zásadní a nejvíc mě otravovala byla chytrost hlavní hrdinky. Jo, je dobře, že to nebyla malá uječená hrdinka, která by křičela na všechny strany, ale její inteligence mě mnohdy děsila. Není moc pravděpodobné, že by osmiletá holčička pobrala tolik rozumu.

FantasyS podrobnosti a dracích a elfech si autorka pohrála a líbilo se mi, že Eleně dokázala vymyslet tak pestrou minulost, které ji pronásledovala na každém kroku. Od knihy jsem čekala oddechový příběh a přesně jeden takový se mi do rukou dostal.

Komu bych Čarodějku doporučila? Příznivci Narnie od úžasného C.S.Lewise zajisté touto knihou od české autorky jen tak nepohrdnou, myslím si, že právě jim by se mohla líbit. Není to žádná složitá fantasy, ale oddechová knížka, u které můžete strávit jedno pohodové odpoledne.

Autorka se předvedla v dobrém světle a já jsem opravdu zvědavá na její další knihy, ke kterým se doufám dostanu. Myslím si, že čtenářské komunitě má co nabídnout a psát rozhodně umí. Dračí oči - Čarodějka je velmi povedená kniha a já jí dávám 4 hvězdičky.

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.