pondělí 9. února 2015

Rc recenze: Kostičas (#1)

Kniha začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí. Paige působí jako jakási „spojka“ či „posel“: díky svým jasnovidným schopnostem se dokáže vnořit do mysli jiného člověka. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které už před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…

Pěkně tlustá knížka, pomyslela jsem si. V rukách jsme svírala tmavě modrou knížku, která se zdála být něčím velmi výjimečná. Obálka mě zhypnotizovala a nemohla jsem od ní odtrhnout zrak. Jak pak bych mohla, sálaly z ní tři slova, které se mi zaryly do paměti: akce, napětí a neznámo.

Kostičas jsem viděla na spoustě stránkách, ale nikdy jsem se nezajímala o čem kniha je. Přehlížela jsem jí a říkala si, že by to stejně nebylo nic pro mě. Jakožto knižíšek jsem o Vánocích jedné slečně darovala právě Kostičas a po tom, co jsem knihu uchopila jsem věděla jednu jedinou věc. Musím jí mít doma.

Ze začátku jsem byla jako snad každý zmatená. U Kostičesu je nevýhoda, že na začátku je shrnuto tak velké množství informaci, že to snad ani nejde pobrat. Autorka se se čtenáři nijak nemazlila a hned je uvrhla do nového světa aniž by šetřila všemožnými detaily. Možná nevýhoda, možná výhoda. Podle mě je tento svět v budoucnosti hrozně dobře propracovaný.

Někdo vnímá éter více, někdo méně. Měla jsem trochu problém s tím, abych si zapamatovala všechny názvy pro lidi, kteří tyto určité schopnosti vlastní. Vidět svět duchů.... tohle se hodí k hororovému tématu, ale Samantha z toho udělala jedinečnou knihu plnou akce a napětí.

Hlavní hrdinka Paige mi byla sympatická už od začátku. Její schopnosti jsou o dost větší než u většiny dalších. Není médium a ani orákulum, jak by ji mohl někdo nazvat. Před svým otcem tají svojí práci, nechce, aby to věděl. Podsvětí Scionského Londýna je nebezpečné místo a nikdo by o jejím zaměstnání neměl vědět.

The next J.K. Rowling? Samantha Shannon has been tipped as the new J.K. Rowling after her book, The Bone Season, was snapped up by Bloomsbury publishingLidí se zvláštními schopnosti moc není, ale když se na někoho přijde, hned ho seberou. Paige se stala součástí dvacátého Kostičasu a byla odvezena do neznámého prostředí plného stejně nadaných lidí. Tam se ji ujal strážce Arcturus. Rozhodl se, že ji vycvičí, aby se z ní mohl stát rudokabátník. Dokáže Paige přežít v neznámé společnosti?

Rudokabátník, krajinochodec, orákulum...  v knize je spousty nových pojmů, tedy pro mě bylo. Na konci je ale slovníček, který mi po dobu čtení pomáhal se orientovat v různých nadáních. Dalším plusem je i mapka, která je na začátku knihy a párkrát jsem do ní při čtení také koukla. 

A jaké je konečné hodnocení? Ano, kniha se mi velmi líbila a proto nebude hodnocení jiné, nežli velmi kladné. Kostičas si ode mě odnáší 5 hvězdiček a já se moc těším na další díly této slibné série. 


!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji internetovému knihkumectví megaknihy.cz. Knihu si můžete zakoupit zde

Zdroje:
Obrázek 1,


1 komentář:

  1. Touhle recenzí jsi mi opravdu udělala radost! Kostičase jsem ještě nečetla, i když jsem po něm několikrát pokukovala... Ty jsi mě ale definitivně přesvědčila, že jeho koupě za to stojí :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.