čtvrtek 19. února 2015

Audioknihy


Já a audioknihy? Můj názor se vždy schodoval s názorem ostatních knihomolů. Mám raději knihy, na které si můžu sáhnout, můžu v nich listovat a o té vůni nemluvě... 

Jenže i můj názor má jedno velké ALE. 

Zatím jsem si poslechla jen jednu audioknihu, ale opravdu se mi to líbilo! Hned na začátek jsem zkusila angličtinu - nevím, jestli to byl dobrý nápad, jenže jsem knihu Fallen too far četla na překladech knih + ještě asi dvakrát v angličtině. Takže jsem věděla o co jde. Myslím si, že je super poslouchat knížku a například do autobusu je to skvělé. Tedy pro mě ano. Dělá se mi totiž špatně, když si za jízdy v autě, autobuse či vlaku čtu. 

Některé knihy jsou volně přístupné na internetu a jiné si musí člověk koupit. Nikdy jsem neměla představu o tom kolik audioknih se na youtube pohybuje. Opravdu jsem byla překvapená a myslím si, že i mě by bavilo předčítat knihy. 

Někteří jsou líní číst, každý máme ve svém okolí zajisté několik takových lidí. A't jsou to spolužáci, kamarádi či sousedé. Audioknihy jsou dobré v tom, že se u nich člověk nemusí nijak soustředit a pro středoškoláky s povinnou četbou by to mohla být výhoda. 

Neříkám, že bychom měli zapomenout na knihy a soustředit se pouze na ty namluvené, to samozřejmě ne, ale odsuzovat je aniž bychom to zkusili?

Lidé názory mění, jinak by to ani lidí nebyli, proč tedy nemůžeme zkusit něco nového, něco, co se nám nezdá jako dobrý nápad a od začátku knihy v sobě budeme dusit negativní myšlenky.

Schválně potlačte všechny negativní myšlenky o audioknihách a poslechněte si jednu. 

Je to návykové. Poslouchala jsem hodinu a ani jsem si nevšimla.

Zkuste to. 

4 komentáře:

  1. Súhlasím s tvojim názorom, aj keď audioknihy nepovažujem za úplné vylúčenie papierových kníh, len ich novú využiteľnú variantu, keď je tma alebo príliš boľavé oči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já papírové knihy zanedbat samozřejmě také nechci, jen by člověk měl zkusit něco nového před tím, než to odsoudí :))

      Vymazat
  2. Já poslouchám audioknihy když jsem nemocná, protože mě už po patnácti minutách čtení většinou bolí hlava. Jediná nevýhoda je, že máme doma těch audioknih málo, tak vždycky skončím Orwellovým 1984 a bojím se vylézt z postele :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já audioknihy určitě neodsuzuju! Jasně, nedá se to srovnat s klasickou knížkouu, ale např. když je člověk nemocný, příliš unavený na čtení, tak je to super! Anebo při uklízení se mi to hodně osvědčilo :-)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.