neděle 13. ledna 2013

Espressologie


Název: Espressologie
Autorka: Kristina Springerová
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Počet stran: 190
Anotace: 
Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?

Moje hodnocení obálky: 4/5
Moje hodnocení: 4/5 




Pozor na to jaké si dáte kafe...
Vždycky to něco znamená....

Proč jsem si knihu chtěla přečíst....
Na nějakém blogu jsem četla zajímavou recenzi a bloggerka vyfotila i různé stránky knížky. Přečetla jsem si první stránku a hned jsem věděla, že si chci knihu přečíst. Nalákalo mě to natolik že jsem si ji v brzké době pořídila. Nelituji toho.
Akce  a napětí..
U téhle knihy nic takového nečekejte. Je to suprová oddechovka. Nečekejte nějakou bomba novinku. která tu ještě nebyla a ze které by jste byli úplně odvázaní.  Prostě  vypněte a užívejte si čtení. 
Stručný děj.... 
310238_2258150167922_476885447_n_largeMyslíte si, že je možné  aby vám někdo dohodil pravou lásku podle vaší kávy? Podle Jane to jde. Pár týdnu si zapisuje různé typy lidí podle kávy. Odhaduje kdo by ke komu pasovala také jaký typ člověka si dá jakou kávu. Její nejlepší kamarádka Em s ní pracuje v kavárně a jednoho dne řekne o jejích zápiscích vedoucímu . Derek je z toho nadšený a chce z ní udělat Espresooložku pro jeho kavárnu.  Nikdo nečekal, že to bude mít takový úspěch. 
Přátelé a nepřátelé
Em je nejlepší kamarádka Jane a znají se spolu už dlouhou školu. Pracují spolu v kavárně a dobře spolu vycházejí. Ve škole potká také velmi milého kluka Camerona.  Cam se s ní začne bavit a ona mu dohodí Em. Tedy spíš Em dohodí Cama, protože se s ní rozešel její kluk.  Jednou se v kavárně objeví její nepřítelkyně Melissa. Ona je opravdu mrcha a pořád jí připomíná  jednu příhodu a to ještě není to nejhorší. Chodí na vysokou školu kam chce jít i ona. Nic víc nemůže být horší. 

Láska a romantika.. 
Do kavárny chodí skupinka pohledných kluků a Jane si vyhlídla Willa. Je prostě dokonalý a pěkný a ještě k tomu i chytrý. Co víc si přát? Podle ní je to ten nejúžasnější kluk a také se podle ní k ní hodí, ale to si jen namlouvá. Chvilku byl v kole i Cam, ale toho dohodila Em.  Will nebo Cam? Mě se více zamlouval Cameron. 


Jane..
Jane si žije spokojený život, ale do školy tak často nechodí. Chtěla by se dostat na prestižní školu, ale školné je hrozně vysoké a ona dře aby se tam dostala. Příští rok jde na vysokou a do školy by měla chodit jen na pár předmětů, protože udělala zkoušky. Ale koho by bavila keramika či kuchyňky? Jane a proto raději pracuje. 



Pocity a názory..
530711_187130021429760_737977643_n_largeKniha se mi líbila. Byla to pěkná oddychovka a do čtení jsem se úplně "zažrala". Kniha byla napsaná z pohledu Jane  a ne ve všem jsem se s ní shodovala. Některé rozhodnutí pro ni musely být těžké a já ji nechápala. Prostě bych to neřekla a bojovala nebo bych to alespoň udělala jinak. Knížce dávám 4 hvězdičky a opravdu doporučuji! Obálka se mi líbí a ihned my kniha podle obálky zaujala. Obálce dávám též 4 hvězdičky. 



7 komentářů:

  1. Knihu by som si rada prečítala 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Dost lidí říká, že kniha je moc hezká. :)) Snad si ji někdy přečtu ^^

    OdpovědětVymazat
  3. Už dlouho se po ní dívám! Asi si ji pořídím k narozeninám! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla by si! Je opravdu dobrá a tobě by se mohla líbit :))

      Vymazat
  4. Tak knizka vyzera byt fajn oddychovka. A ukazka ma pobavila...aj ked asi to lepsie vyznieva v anglictine :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Espressologii jsem četla a naprosto sdílím tvůj názor. Jako oddychovka je skvělá:)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.