pátek 4. července 2014

RC recenze: Žena v černém - Anděl smrti

Měli by tu být sami, ale brzy se ukáže, že tady na ně někdo – nebo něco? – čeká. Tajemné náznaky záhy přerostou ve smrtelné nebezpečí.

„Kdykoliv ji někdo spatří, zemře dítě," tvrdí venkovský stařec, který však není zdaleka tak pomatený, jak se zdá.
Jaká děsivá síla číhá v Domě u Úhořího močálu, aby si vzala to, po čem už nekonečná léta touží?

Žena v černém je jeden z nejznámějších hororů a podle mě i jeden z nejpovedenějších. Filmovou předlohu od Susan Hill jsem bohužel nečetla, ale za to jsem viděla film, který byl naprosto úžasný. Líbilo se mi jeho zpracování a na to, že bývají knihy vždycky lepší, v tomhle případě si nejsem až tak jistá.

Od knihy jsem čekala hororovou atmosféru, ale to bylo vše, jelikož jsem si nečetla ani anotaci a jsem za to ráda. Anděl smrti volně navazuje na Ženu v černém od Susan a dokonce se chystá i filmové zpracování, na které se velmi těším a doufám že mě nezklame, protože kniha mi slíbila hodně lekavých momentů.

V Londýně zuří 2.světová válka, a proto jsou děti mnohdy přesouvány na venkov, aby byli zachráněni před krutou smrtí, která v Londýně číhá na každém rohu. Vychovatelka Eva jede s dětmi pryč z města a doufá, že to na venkově bude lepší. Edward je jedno z dětí, kterému těsně před odjezdem zemřela maminka a to se poznamenalo na jeho psychice. Je zamlklý a po celou dobu se chová odtažitě.

Na lásku je i v hororech dost místa a jsem ráda, že ani Anděl smrti se bez ní neobešel. Mladá vychovatelka Eva potkává na cestě Harryho, se kterým se seznámí ve vlaku a nejlepší na tom je, že jede na stejné místo jako ona. Popravdě se mi tento pár zaryl pod kůži, a i když tam nebylo tolik romantických momentů, já jsem si oba hrdiny strašně oblíbila.

Dům u Úhořího močálu. Tak se jmenuje onen úkryt, do kterého má Eva s ředitelkou Jean a dětmi nastěhovat. Jenže už ze začátku nevypadá nic slibně. Dům se rozpadá a dost ošklivě se na něm podepsala minulost. Děti se bojí být někde sami a není se čemu divit, jelikož nejsou jedinými obyvateli domu. Byla tam před nimi a čeká na správný okamžik, aby mohla zaútočit.

Jsem opravdu ráda, že jsem knihu četla přes den jelikož bych v noci nešla spát s čistým svědomím a raději bych se zachumlala pod deku a klepala se strachy až do ráda. Přeháním? Ani omylem. Autorovi se povedlo napsat duchařský příběh jak se patří a využil všechen potenciál, který mu Žena v černém mohla nabídnout.

Konec byl opravdu nečekaný a já jsem nestačila zírat, co všechno se za tak krátkou dobu stalo. Anděl smrti je přesně ta kniha, u které vám zbývá už jen pár stránek a vy si říkáte, že všechno se do těch pár stránek nemůže vejít. A když ji dočtete a zaklapnete, mlčky sedíte a přemítáte si všechno, co se vlastně stalo.

I když se mi knížka moc líbila, pár mezer v ní bylo, a proto ji nemůžu dát plný počet, který bych za jiných okolností velice ráda dala. Anděl smrti je opravdu dobrá kniha, která upoutá vaší pozornost už díky povedené obálce, na které je Žena v černém, děsivá osoba, kterou by nikdo nechtěl potkat. Za mě 4 hvězdičky!


Název: Žena v černém - Anděl smrt

Série: ---
Díl: ---
Autor: Martyn Waites
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2014
Počet stran: 210
Anotace:
Je podzim 1940, zuří druhá světová válka a na města Velké Británie dopadají německé bomby. Domy se hroutí, lidé umírají... Rodiče se loučí s dětmi a posílají je z Londýna na venkov, kde by pro ně mělo být bezpečněji. Skupinka školáků doprovázená dvěma učitelkami je ubytována ve starém, osamělém, zchátralém domě poblíž nevlídného močálu. Cesta k němu vede po přílivem zaplavované hrázi s podivným jménem Devět životů...

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Metafora. Knihu si můžete zakoupit zde!

10 komentářů:

  1. Brzy se na ni chystám a těším se. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka mi dneska přišla a moc se na ní těším.. vypadá to vážně skvěle :)).

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze, vypadá to úžasně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Právě ji čtu a čtu ji v noci, abych z toho měla pořádnou hrůzu :D Včera večer jsem se lekala u každého zapraskání a nadávala si, že to čtu v noci :D

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu jsem četla a zcela s Tebou souhlasím. Hlavně ten konec byl něco. Vůbec jsem to nečekala a ještě další den mi hlavou probíhali myšlenky, co se tak mohlo stát dál. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Ten konec byl.... boom :D A hlavně byl nečekaný.

      Vymazat
  6. Dokonalá recenze! Na knihu si mě nalákala. Neuvažovala jsem o tom, že bych si knihu přečetla, ale teď vím, že si jí přečíst prostě musím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, děkuji! :D Snad se ti bude knížka líbit stejně jako mně!

      Vymazat
  7. Žena v černém má pokračování? Tak o tom jsem neměla ani ponětí¨! Díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.