pátek 18. července 2014

RC recenze: Červený vrch

Scarlet se upne k tomu, aby zachránila své dcery za každou cenu. Musí je odvézt na jediné bezpečné místo k přežití, které zná. Na ranč Červený vrch.


Autorka Krásné katastrofy umí překvapit a já se opravdu divila, že napsala něco pro dospělé a ještě k tomu o zombie. Ze začátku jsem nevěděla co od knihy čekat. Bude tam nějaká love story? Nebo půjde čistě o to, aby si lidé zachránili své krky a ukážou, jak moc sobečtí dokážou být? Byla jsem opravdu zvědavá, co z toho vyleze.

Hlavní postavou je Scarlet, maminka dvou holek, které jsou právě u otce, když vypukne neznámá epidemie šířící se ze západu. Scarlet je odhodlaná udělat cokoliv, aby našla své děti, a i přes nemalé překážky se nevzdává. Zombie chodící okolo, armáda střílící po všem, co se hne... její úkol je těžký, ale ona se nevzdává. 

"Zoe se usmála tak široce, jak jsem ji léta neviděl, a v tom okamžiku bylo snadné uvěřit, že všechno dobře dopadne."
str. 230 

Nathan je otcem jedné roztomilé dcerky, o kterou se staral se svojí ženou, kterou momentálně nezajímalo nic jiného než média, přátelé a sociální sítě. Přišel si nedocenění a co hůř, když vypukla neznámá pandemie, jeho žena utekla. A tak Nathan musí vymyslet plán, jak přežít a postarat se sám o sebe a o malou Zoe.

Už podle obálky jsem usoudila, že kniha bude jiný čajíček než Katastrofa, ale byla jsem příjemně překvapená celým dějem a akcí, která byla pořádně nabitá a já se popravdě ani nestíhala nudit. Pořád se něco dělo a každou chvíli přišel nějaký zvrat.

"Většina slov byla tak malá, že jsem je nemohla rozeznat, ale jedno jsme postřehla: PANDEMIE." 
str. 40 

Stačí pouhé jedno kousnutí, a jestli jste se nechali očkovat proti chřipce - máte to spočítané. Tenhle autorčin nápad se mi opravdu líbí a já nestačila zírat, jak popisovala Šourače - ehm zombie, ale autorka pro ně vymyslela nový název, který se u mě uchytil a popravdě mě i trochu pobavil.

U konce jsem si nevěděla rady. Mám číst dál nebo mám knihu odhodit a raději se k ní už nevracet? Nevěděla jsem, jak to všechno skončí, ale do poslední stránky jsem doufala v happy ending. !!!!A dočkala jsem se ho!!!! Potlesk, Červený vrch je opravdu úžasná kniha, která zaujme nejen fandy zombie.

 "Všichni jsme si vyměňovali pohledy a nevěděli, co dělat. Jediné, čím jsem si byla jistá, bylo, že od téhle chvíle je nás deset."
str. 272 


Až půjdete v knihkupectví kolem této knihy a budete váhat nad koupí, určitě buďte pro. Kniha Vás zajisté jako mě mile překvapí a nezklame. Ani chvilku jsem se u ní nenudila, ale bála jsem se konce, takže jsem četla pomalu, abych jí nezhltla za jeden jediný den. Líbilo se mi na ní snad všechno a upřímně ji doporučuji všem. Za mě 4 hvězdičky!

Za poskytnutí knihy na recenze děkuji nakladatelství Fortuna libri. Knihu si můžete zakoupit zde.

3 komentáře:

  1. Rada by som si Červený vrch prečítala. Znie to super :)

    OdpovědětVymazat
  2. Znie to vážne super a plánujem si ju prečítať! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Červený vrch si chci přečíst čím dál tím víc :) Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.