úterý 15. července 2014

Rc recenze: Mara Dyerová - Proměna Mary Dyerové

Věřila, že před svou minulostí dokáže utéct. Nedokáže. 
Věřila, že všechny její problémy jsou jen výplodem její mysli. Nejsou. 

Nevěřila, že po tom všem, čím si prošla, před ní kluk, kterého miluje, ještě něco tají. Mýlila se.


Číst na vlastní nebezbečí! Recenze obsahuje pár spoilerů na předchozí díl! 

Pokračování úspěšné série o mladé hrdince Maře Dyerové, která ve svém životě zažívá jednu velkou katastrofu za druhou. Všechno, o čem si myslela že ví jistě se ze dne na den změnilo. Všechno začalo tím, že se probudila v nemocnici a záhy zjistila, že byla jediná kdo z jejích přátel přežil. Nebo to jí alespoň bylo řečeno. 

V druhém díle řeší svoje prokletí, které ji pronásleduje na každém rohu a nedá ji chvilku spát. Její babička měla podobnou schopnost jako ona a Mara nemůže zkousnout, že jí o tom matka neřekla dřív. Další věc na seznamu katastrof je Jude. Jak je možné, že ho viděla? Vždyť on je mrtvý! Nikdo ji to nechce věřit, ale Mara ví svoje. 

Prudce jsem se otočila.
"No to mi ho vyndej, jestli tohle není Mara Dyerová!" 
str. 69

Od druhého dílu jsem očekávala dávku napětí, akce a aspoň jednoho pořádného záporňáka. Všechno, co jsem očekávala se splnilo a já nestačila držet krok s dějem, protože každou chvíli se naskytl nový zvrat nebo překážka. Co si myslím o Maře? Pořád jí považuji za psycho hrdinku, protože s ní opravdu není něco v pořádku. Záhadná úmrtí se sice už vyřešili, ale pořád se v jejím okolí děje spousty nevysvětlených věcí a ani Mara tentokrát neví, jak je zastavit. 

Obálka je stejně úžasná jako u prvního dílu  jsem moc ráda, že Slovart ponechal originální obálky, která zajisté všichni ocení. Na první pohled zaujmou svojí elegancí a jelikož je kniha velmi dobrá, mohl by leckoho okouzlit i námět. 
Io non sono Mara Dyer (Mara Dyer, #2) The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyer, #2)
Noah je kapitola sama o sobě. Není obyčejným klukem a na škole má přezdívku sukničkáře, ale stručně. Noah to neměl doma nikdy lehké a i to se podepsalo na jeho psychice. Má dar. Umí léčit a nikdy si neublížil. S Marou se přitahují jako den a noc. Jsou rozdílní, ale mezi obyčejnými lidmi jsou si tolik podobní.

Jak už jsem tolikrát dala najevo, kniha se mi strašně líbila, ale ten konec byl zase otevření a já jsem po dočtení hledala, jestli někde náhodou kniha dál nepokračuje, jelikož takhle to končit prostě nemohlo! Třetí díl snad vyjde brzy, protože já bych se ráda dozvěděla o co jde. 


Po několika vteřinách nebo minutách se mi podařilo odtrhnout pohled od zrcadla a odpochodovat do svého pokoje. Jenže když jsem otevřela dveře, zíral na mě pár očí. 
str. 107

Mara Dyer je úžasná kniha, kterou všem doporučuji - nebudete zklamaní! Pro mě je Mara Dyer určitě jedna z nejlepších sérií, které jsem letos četla, a že jich bylo dost. Za mě zasloužených 5 hvězdiček + kdybych mohla, dala bych víc, ale to bohužel nejde. 
Proměna Mary DyerovéNázev: Proměna Mary Dyerové
Série: Mara Dyerová
Díl: 2#
Autor: Michelle Hodkin
Nakladatelství: Brio
Rok vydání: 2013
Počet stran: 424

Michelle Hodkin se narodila ve Spojených státech, na Floridě, kde i vyrůstala. Na univerzitu odešla do New Yorku a vystudovala právnickou školu v Michiganu. Pokud zrovna nepíše, pravděpodobně ji najdete, jak dostává podivné předměty ze spárů jednoho ze tří jejích domácích mazlíčků. Prozření Mary Dyerové je její prvotina, která se už dočkala i několika překladů do různých světových jazyků.






!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Slovart. Knihu si můžete zakoupit zde! 
 - Nakladatelství Slovart, s.r.o.


1 komentář:

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.