středa 2. července 2014

RC recenze: Všechna pravda, co je ve mně

Judith vyrostla v Roswellské osadě, která se řídí přísnými zákony a zvyklostmi. Před čtyřmi lety ona a její nejlepší přítelkyně zmizely. Před dvěma lety se vrátila jen Judith, sama, nenáviděná a přehlížená těmi, kteří byli kdysi jejími přáteli a rodinou.

Judith o svém zmizení nemůže promluvit. Žije jako duch ve vlastním domě a mlčky svěřuje své myšlenky a touhy Lucasovi, kterého miluje celý život. On o tom však nemá ani tušení.

Když Roswellskou osadu napadnou nepřátelé, dlouho pohřbená tajemství začínají vycházet na světlo. Judith stojí před volbou, zda má žít dál v mlčení, nebo znovu pozvednout svůj hlas, i když to může znamenat, že svět i životy kolem ní se navždy změní.

Tento originálně napsaný román vás zasáhne vášní a touhou, kterou cítí Judith, a postupně odhalované tajemství jejího příběhu vás bude nutit otáčet na další a další stránky až do konce.

Už obálka naznačuje, že půjde o zvláštní knihu, což je pravda jelikož knihu jako Všechna pravda co je ve mně jsem nikdy nečetla. Teď jestli je to dobře nebo špatně.... 

Hlavní hrdinka má prapodivný charakter, který mě za začátku trochu děsil. Byla nezvěstná pár let, a když se najednou objevila, nemohla mluvit. Nikomu nemohla říct, co se jí stalo. Ostatní lidé si mysleli, že je prokletá, bratr s matkou jí opovrhovali a nazývali červem. Chudák holka nevěděla co ze životem, ale byl tu jeden mladík, do kterého byla vždycky zamilovaná. 

Ze začátku jsem byla zmatená a nevěděla jsem, o co jde. Možná to bude tím, že jsem toho z anotace moc nepochopila, a když se tam psalo o jedinečném stylu autorky, nikdy jsem nepomyslela na něco takového. Kapitoly byli strašně krátké a z některých mi běhal mráz po zádech. 

Obálka je zajímavá a v reálu je ještě lepší. Už několikrát jsem držela knížku v ruce a přemýšlela nad tím, že bych si jí koupila, ale potom jsem si řekla, že počkám, jestli se mi bude knížka líbit. Jsem ráda, že egmont ponechal originální obálku, která je vcelku strašidelná. 

Knihu bych doporučila fandům hororů, ale ke konci je to trochu slátanina a jak se říká, konec dobrý, všechno dobré. Někdo, kdo od knihy nebude nic očekává by mohl být mile překvapen, ale věkové rozmezí u knihy určitě není. Je to originální zápletka se zajímavým dějem a ještě zajímavějším rozuzlením. 

Kniha se odehrává mnoho let před tím než byli vynalezeny mobilní telefony, počítače a všechna moderní technologie. I když lidé žijí bez těchto věcí, pořád jsou stejně závistiví a hlavně oškliví vůči ostatním lidem, kteří jsou jiní než oni. V tomhle jsem Judith litovala a přála si za ní, aby aspoň na chvilku mohla být normální. 

Judith si prošla peklem a může být ráda, že to přežila a ve zdraví se vrátila domů. Jenže její rodina to tak nevnímá. Matka a vlastní bratr se za ní stydí , protože pověst jejich rodiny je pochroumaná. Ona sice nemůže mluvit, ale nikdo neřekl, že se o to nemůže pokusit. Když se chce všechno jde a Judith je velmi vnímavá, proto jí nedělalo tak velký problém naučit se aspoň trochu mluvit. 

Mně se kniha sama o sobě líbila, ale jelikož jsem byla ze začátku trochu mimo, moje hodnocení je nižší. Všechna pravda, co je ve mně je průměrná kniha, která v sobě uschovává velký potenciál, ale autorce se nepovedlo všechen maximálně využít. Proto ode mě dostává kniha 3 hvězdičky! 

Název: Všechna pravda, co je ve mně 
Série: ---
Díl: --- 
Autor: Julie Berry 
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2014 
Počet stran:

Julie Berry vyrůstala na farmě v západní části státu New York jako nejmladší ze sedmi dětí. Snila o tom, že se jednou stane mořskou bioložkou, chemičkou, matkou, gymnastkou či tanečnicí, ale vždy v hlavě měla i psaní. Se svým manželem se potkala na univerzitě a v současné době vychovávají čtyři syny

!Za poskytnutí e-knihy na recenzi děkuji nakladatelství Egmont. Knihu si můžete zakoupit zde

Zdroje:

1 komentář:

  1. vypadá to dobře, už jsem na to koukala v knihkupectví :) možná si ji pořídím

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.