sobota 19. července 2014

RC recenze: Říše temnot - Krvavý polibek (7#)

 Říše temnot – Krvavý polibek
Krvavý polibek
L.J.Smith 
2014
Fragment
Goodreads 4.21

Mladé upírce Jez se zdá, že s ní už delší dobu není něco v pořádku. Rozhodne se změnit svůj život a stane se lovkyní upírů. Jednoho dne dostane těžký úkol: najít Mocnou sílu, která má pomoci zachránit svět před blížící se apokalypsou. Splní své poslání i za cenu spojenectví s bývalými nepřáteli? Odolá touze po krvi a starým citům, které jsou stále její součástí?


Co když existují stvoření napůl člověk napůl upír? Jez tomu nikdy nevěřila. Tedy až do té chvíle než zjistila, že právě ona je poloviční člověk. Myslela si, že je zrůda, ohavná bytost, která si nezaslouží být mezi upíry, a proto se vydala ke své rodině. Ke své lidské rodince, pryč od všeho, co doposud znala.

Kdo ví proč mě Říše temnot tak baví, ale přiznám se, že všechny díly jsou pro mě něčím speciálním a na L.J.Smith nedám dopustit. Upíří deníky se mi sice vůbec nelíbili, ale za to Tajný kruh nebo třeba Temné vize jsou super série na zkrácení dlouhých chvílí. A hlavně u těch knih nemusíte moc přemýšlet a čtou se skoro sami. To je výhoda.

Tenhle boj nesmí prohrát. 
Najednou to byla jediná myšlenka v její hlavě. 
Nemohla dovolit, aby ji zranil nebo vyděsil. Nemohla si dovolit udělat hloupost. Záviselo na tom příliš mnoho. 
str. 77 

Spřízněná duše. Kdo už nějaký díl z této série četl, ví co to je. Po světě se toulá spousta spřízněných duší, jen sami o sobě zatím neví. Když se však potkají, poznají to. Bez sebe totiž nejsou celý a nejsou tak šťastní jako s danou osobou. Pro Říši temnot je tu však jedno pravidlo, které se nesmí porušit. Člověk a člen Říše temnot = rychlá smrt. Tyto dvě rozdílné bytosti nemůžou být spolu, ale jak to tak bývá, pravidla jsou od toho, aby se porušovala.

Tentokrát však přijde zvrat. Svět se hroutí a je pouze na čtyřech vyvolených, aby to změnili. Přijde apokalypse. Lidé vymřou a Říše temnot si nastolí pořádek bez té havěti, před kterou se musí skrývat. Čtyři se postaví mezi světlo a stín, čtyři z modrého ohně a mocnou krví. Narozeni v roce vize slepé panny: čtyři bez jednoho a temnota zvítězí. Zní to dost špatně, ale Jez se tomu rozhodla postavit. Znovu navštíví své dávné přátele i nepřátele a pokusí se společně s dobrem zvítězit.

Morgead škubl celým tělem a pak zůstal nehybně sedět, jako kdyby se proměnil v kámen. Jediná živá věc na něm byly jeho oči, které se na Jez vystrašeně a vyplašeně dívaly. 
str. 207

Dobro proti zlu. Zápletka je sice už okoukaná a není originální, ale stejně mě Lisa překvapila - poslední díly na sebe budou navazovat. Jsem ráda, protože vím, že s postavami se ještě setkám a nemusím se s nimi hned po tak kraťoučkém díle loučit. Na Jez a Morgeada se opravdu těším a jsem na ně zvědavá.

Díl od dílu je čím dál tím lepší a mě to pořád nepřestává bavit. Autorce sežeru všechno s navijákem a jsem zvědavá na další díly. Třebaže to vyzní divně, ale klidně bych brala, aby byla série delší. Když má nějaká série víc jak 5 dílů, tak si stěžuji, ale kdyby jich měla Říše temnot klidně 20, neprotestovala bych.

"Já vím, o co ti jde, Jez Redfernová. Vím přesně, proč jsi tady."
str. 102

Konec byl zajímavý a další díl bude jistě ještě lepší a napínavější. Jsem opravdu zvědavá, jak to všechno dopadne. !!!I když je mi už jasné, že dobro zvítězí!! Hodnocení knihy je možná trochu přehnané, ale mně se to prostě strašně líbilo. Knihu doporučuji všem, kteří si nepotrpí na upírech stylu Stmívání a mají rádi oddychové knihy.
!Video obsahuje spoiler!


!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.