neděle 14. dubna 2013

Rudá pyramida


Největší obrázek výrobku Kronika Cartera Kanea – Rudá pyramidaNázev: Rudá pyramida
Série: Kronika Cartera Kanea
Díl: 1#
Autor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 407
Anotace:  
Myslíte si, že je nějaký med nechodit do školy, věčně létat po celém světě, vozit s sebou jenom to, co se vejde do jednoho kufříku, a nemít žádný pořádný domov? Tak to budete koukat!
Už šest let cestuje Carter Kane z místa na místo se svým otcem, věhlasným egyptologem. Pořádně nezná ani vlastní sestru Sadie, která žije s prarodiči v Londýně. Děti se smějí setkat jen dvakrát do roka a tentokrát pro ně otec ještě ke všemu vymyslí nudnou prohlídku Britského muzea. Jenže pozor - egyptští bohové se probouzejí! Začínají nejděsivější Vánoce, jaké kdy Carter a Sadie zažili… Od toho dne se život čtrnáctiletého Cartera a dvanáctileté Sadie obrátí naruby. Sourozenci Kaneovi zjistí děsivou pravdu o své rodině a poznají tajemné egyptské bohy mnohem líp než z otcových výkladů a exponátů v muzeích.
Objevte zblízka starověký Egypt s jeho magií, dobrem i zlem a připojte se k dobrodružné výpravě sourozenců Kaneových!



Děj
Tumblr_lqm0z6saim1qjdde7o1_500_large
Čtrnáctiletý Carter Kane cestuje se svým otcem po světě. Nikdy pořádně neměl domov a od té doby, co mu umřela matka, se se svojí sestrou stýká jednou do roka. Jeho otec je tajnůstkář a poslední dobou se chová divně. Něco před Carterem tají.

Na Vánoce jede Carter s otcem do Londýna, aby si užili jeden den se Sadie, která žije u prarodičů. Je mladší než Carter, ale je chytrá. Místo toho, aby je otec vzal někam do zábavního parku nebo cirkusu, vezme je do Britského muzea. Seběhlo se tam spousty věcí a jejich otec se doslova propadl do země.
Nejenže to řešila policie, ale objevil se i jejich strejda Amos. Odvezl je do domu života, ve kterém se dozvídají víc věcí o rodičích a blížící se mu dnu, který může zničit celý svět.

Postavy…
Tumblr_inline_mkjo7p3kod1qz4rgp_large
Carter je sympaťák, ale někdy jsem nad jeho nápady kroutila hlavou. Na čtrnáctiletého kluka byl vážně až moc chytrý. Sadie, jeho mladší sestra, je chytrá a ambiciózní. Uměla celkem rychle odhalit pravdu a s bratrem tvořili dobrou dvojku.

Amos byl tajemný a ne vždy říkal pravdu. Na začátku jsem si o něm dokonce myslela, že je to jejich nepřítel, ale postupem času jsem si ho trochu oblíbila. A nemůžu opomenout jeho opičího sluhu, který se jmenuje Khufu.  On byl snad moje nejoblíbenější postava v knize J

Rick Riordan..
Narodil se roku 1964. Téměř patnáct let pracoval jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Můj názor…
6836777558_46557274ac_z_largeKniha mě od začátku chytla, protože to byl stejný styl psaní jako u Percyho. Vyprávěl to Carter, ale někdy i Sadie. Líbilo se mi, že je to z obou pohledů. Egypt mě vždycky fascinoval, a když jsme ho brali ve škole, dávala jsem při hodinách pozor a většinou jsem to pak uměla i převyprávět. Líbí se mi, že Rick píše o faktech. Historie, bohové a sídla nejsou vymyšlená, ale praví o tom bájné pověsti.

Rudá pyramida končí otevřeně a bez druhého dílu opravdu těžko dokážu uhodnout, co se stane. Další věc, která se mi na Rickovo stylu psaní líbí: nepředvídatelnost. Vždycky si řeknu: „Hah. Vážně? To, co se stane, je jasný jak facka!“ a pak se vždy divím, co se nakonec událo.

Názvy kapitol mě dokázaly rozesmát. „Jak Zia přišla o obočí“, „Ve vězení s kočkou“ nebo „Schůzka z bohem toaletního papíru“. Ze začátku mi to přišlo jako zajímavý nápad, ale z názvu vyplývá i děj kapitoly. Od knihy jsem neměla moc očekávání a za to jsem ráda. Kdybych čekala něco, jako je Percy, nejspíš by se mi kniha tolik nelíbila. Ode mne dostává 3,5 hvězdičky.

Jestli hledáte pěknou oddechovku, ve které je akce, špetka napětí a naučný podklad, tohle je určitě to pravé pro Vás J

Carter_kane_by_germanmissiles-d32t5am_large
Nejzajímavější jméno:  Khufu! 

Nejoblíbenější postava:  Carter.
Humor: chvilkami :) 
Akce:  Ano! 
Napětí:  Občas. 
Láska:  Ani ne :P 
Nuda: Chvilkami.. 
Překvapení: Ano. 
Obálka:  Ujde :) 
Originalita:  Podle mě to originální a zajímavá kniha je ;) 
Konec:  Strhující. 
Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček. 
Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde. 


Zdroje:

2 komentáře:

  1. Nevím,zda na tuhle knížku bude moje fantazije stačit:D jakofilm by byla určitě skvělá

    OdpovědětVymazat
  2. Čítal som Percyho Jacksona a toto vyzerá dobre ! Dúfam že sa k tomu niekedy dostanem ! Super recenzia !

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.