pondělí 1. dubna 2013

Boj o trůn


Název: Boj o trůn
Série: Svět tryllů
Díl: 3#
Autorka: Amanda Hockingová
Nakladatelství: Fortuna libri
Rok vydání: 2013
Počet stran: 310
Anotace: Wendy Everlyová čelí nepříjemné volbě. Trylly může zachránit před nemilosrdnými nepřáteli jen tím, že se sama obětuje. Pokud se nevzdá Vittře, její lid se ocitne v brutální válce s neporazitelným nepřítelem. Ale jak by Wendy mohla opustit přátele, i když je to jediná možná cesta k jejich záchraně?
V sázce je všechno, protože království není to jediné, co by mohla ztratit. Poté, co se zamilovala do Finna i Lokiho, se musí rozhodnout, koho bude milovat navždy. Nakonec zjistí, který z nich dvou je ten pravý. Není však jisté, že se naplnění své lásky dožijí.
Všechno směřovalo k tomuto momentu. Má v rukou budoucnost celého svého světa. Je připravená za něj bojovat?

Děj..
18_large
Závěrečný díl o tryllech začíná tam, kde druhý díl končil. Wendy bude osmnáct let a to znamená, že se bude vdávat. Tove je milý a pohledný kluk, ale pro Wendy je to spíš bratr. Vždy s ní souhlasí a pomáhá ji vládnout místo Elory, která je nemocná. Finn se od ní drží stranou a Loki je ve vězení u Vittri.

Wendy stojí proti velmi důležitému rozhodnutí a nemá moč času, protože Vittra útočí na ostatní tryllská města. Musí se rozhodnout, jestli je schopná obětovat se pro království nebo bude bojovat a vědomím, že spousta z nich zemře. Má před sebou těžký úkol a je jen na ní, pro co se rozhodne.

Postavy…
Wendy se od prvního dílu změnila. Už není vystrašená a slabá Wendy, jakou jsme poznali v prvním díle, ale stala se z ní silná a vytrvalá tryllská princezna. Tove, její nastávající manžel, je pořád stejný. S Wendy většinou souhlasí, a i když se mají vzít, nemiluje ji. Oba dobře ví, že mezi nimi se asi nikdy nic nezmění. Finn se drží stranou, protože se Wendy bude vdávat a nechce si svoje city k ní přiznat.

9939505_orig_large
Loki byl vězněn u Vittri a když se dostal k Wendy, požádal ji o azyl. Pořád má vtipné řečičky, které knize dodávají šmrnc a vtipnost. Rhys se v knize moc nevyskytoval, což je podle mě docela škoda, protože jsem si ho dost oblíbila. Matt bydlí v paláci a pomáhá Wendy, zatím ani neplánuje odejít, protože někoho našel. Willa, její nejlepší kamarádka, za ní stojí a pomáhá jí s přípravami na svatbu.

Královna Elora je nemocná. Tryllové nestárnou jako my lidé. Když hodně používají svojí moc, zestárnou. Elora je zesláblá a vlasy ji dokonce zbělaly.

Aurora, matka Toveho, mi šíleně lezla na nervy. Už dlouho se v knize neobjevila tak sobecká a na nervy -lezoucí potvora jako je ona.

A co bych to byla za obdivovatelku téhle série, kdybych zapomněla zmínit Ducana, osobního strážce Wendy. Přišel mi trochu nemotorný a podle Wendy ani neumí moc bojovat, ale někdy mě jeho nevědomost hodně rozesmála.

Můj názor…
Amanda-hocking-at-the-bbc-300x300_largeOd prvního dílu jsem zpozorovala, jak se autorčin styl vyvíjí a zlepšuje. U posledního dílu nechyběla akce, napětí, romantika a dokonce i monology byly o dost lepší. Z předchozích dílů jsem byla hodně nadšená a hodně se mi líbily, ale teď můžu v klidu říct, že třetí a závěrečný díl téhle série je nejlepší.

A tohle mě z nějakého důvodu konečně zlomilo. Svezla jsem se na postel a brečela. Brečela jsem kvůli vztahu, který jsem ani neměla.

Obálky téhle série jsou nádherné a jsem ráda, že u nás ponechali originální. Každý vystihuje daný díl a jsou úžasně barevně sladěné! Nejvíc se mi líbí obálka prvního dílu. *ČERVENÁ♥*

U pár recenzích jsem četla trošku výtky pravopisným chybám v knize. Už v předchozích dílech jsem si všimla, že někdy chyběla uvozovka nebo pomlka, ale nepřišlo mi to jako nějaké závažné chyby a proto jsem je neřešila. V tomhle díle jsem narazila i na pár chyb ve slovech, ale nebylo to nic závažného, protože jinak byl překlad hodně dobrý a hlavně čtivý!

SPOILER:Na konci knihy byla ještě povídka „A žili šťastně“ : Strejda Dode, který létal s Oliverem, byl prostě nejlepší! A když byl konec trochu víc „přeslazený“ byla jsem z něj nadšená. KONEC SPOILERU

2218713_orig_large
Tahle série si mě od prvního dílu omotala kolem prstu a já vždy byla napjatá, kdy vyjde druhý díl, a kdy si ho konečně budu moct pořídit. Závěrečnému dílu dávám *jak jinak* pět hvězdiček a doufám, že si ještě někdy přečtu něco od Amandy.

Jenže já věděla něco, co on ne. Snažila jsem se přijít na to, čím bych změnila směr událostí, čím bych zabránila naší zkáze. A konečně jsem na to přišla.

Nejzajímavější jméno: Ducan 
Nejoblíbenější postava:  Loki 
Nejméně oblíbená postava:  Aurora 
Humor:  Ano, Lokiho hláškám jsem se smála pořád. 
Akce:  Ta tady nechyběla. 
Napětí:  Konečně se tu také vyskytlo! :) 
Láska:  Trošku více zamotané milostné vztahy, ale nakonec to dobře dopadlo ;)*
Nuda: Chvilkami ano. 
Překvapení:  No jak se to tak vezme :D 
Obálka:  Nádherná! 
Originalita:  Ta je na místě. 
Konec:  ♥♥♥♥♥
Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček. 


Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fortuna libri.
Knihu si můžete koupit zde.


Zdroje:
Obrázky  (první čtyři)
Obrázky  (poslední ) 



4 komentáře:

  1. Krásna recenze:) úplně souhlasím taky jsem brečela jak malá a ani jsem neměla důvod končilo to úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi sa teším na tento posledný diel a po prečítaní tvojej recenzie si okamžite zájdem do kníhkupectva a hneď si ju kúpim, aby som už nemusela dlhšie čakať. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajdi! Je to opravdu dobrá kniha a ten konec! :!X ♥♥

      Vymazat
  3. Musím říct, že já jsem si za celou sérii Lokiho neoblíbila.

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.