čtvrtek 3. května 2012

Letopisy Narnie - Stříbrná židle

Název : Stříbrná židle
Série : Letopisy Narnie 6.díl
Autor : C.S. Lewis
Nakladatelství : Fragment
Počet stránek : 256
Rok vydání : 2006
Česká anotace :  Narnie.......kde obři chystají zkázu....kde zlo splétá sítě.....kde vládnou kouzla.
Navzdory neznámým nebezpečným a hlubokým a tmavým jeskyním je skupinka přátel vyslána hledat uneseného prince. Na své výpravě do Podzemí se však setkávají s krásnějším a daleko hrozivějším zlem  , než si vůbec dokázali představit.



Můj názor... 
Kniha byla v celku zajímavá, ale bylo mi líto, že už tam není Zuzanka, Petr, Edmund a dokonce ani Zuzka.
Byl tam jenom můj oblíbenec Eustac, ale v knížce mu říkali Scrubb. Také se tam objevila nová postava a to Jill, kterou jsem si hned oblíbila. Nová dobrodružsví čekají na nové hrdiny a já byla zvědavá, o co půjde v knize tentokrát. 

Obě děti se snažili dostat do Narnie, protože to Scrubb řekl Jill a ona mu věřila. Udělali kruh a stoupli si do něj. Začali říkat, že chtějí do Narnie a ono je to tam poslalo. Ale zmátlo mě, že Aslan  říkal, že on je potřeboval jinak by se oni ani nesnažili dostat do Narnie. Jill si myslela, že je to sem a proto šla k útesu Scrubb se jí snažil zachytit, ale spadl. Nebo si to, alespoň Jill myslela. Aslan ho odfoukl do Narnie.

A Jill sdělil pár rad a také to co je po ní žádáno. Tak a už jsme u toho kdo tam je.... Je tam král Kaspian, který se objevil i v předchozích knihách. Bylo pěkné potkat někoho, o kom jsem četla už v předchozích dílech. Kaspiana jsem si oblíbila a předpolední díl celé série se mi líbil. 

Scrubb ho však nechtěl vidět, protože v Narnii uplynulo už 70 let a v Anglii jenom jeden. Scrubb ho nechtěl vidět jako staříka, protože si ho pamatoval jenom jako odvážného a statečného mladíka. Je fakt, že pokaždé, kdy se Lucka dostala do Narnie, všichni byli starší a některé postavy stihly i umřít. Ale to dělá celou Narnii právě tak zajímavou. 

Knihu jsem si vychutnávala a četla jedním dechem proto jí dávám 4 hvězdičky. 

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.