úterý 1. května 2012

Letopisy Narnie - Čarodějův synovec

Název: Čarodějův synovec
Série:  Letopisy Narnie1. díl
Autor: C. S. Lewis 
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání:  2005
Počet stran: 208
Anotace:   
Podivínský strýc pošle svého synovce Digoryho a jeho kamarádku Polly objevovat jiné světy, do kterých si sám netroufá vstoupit. Oba kamarádi se musejí hodně ohánět, aby unikli nástrahám, které jim přichystá zlá čarodějnice Jadis. Jenže nebýt toho, nikdy by se nesetkali s bájným lvem Aslanem a neviděli by zrození nového světa jménem Narnie – a v Narnii je možné všechno…..


Narnie...kde žijí mluvící zvířata.......kde číhá zlá čarodějnice....kde se chystá zrození nového světa....

Děj…
Large
Narnie. Svět plný překvapení. Zpívající lev, mluvící zvířata a zlá čarodějnice, která nadělá problémy všude, kam se dostane.

Digorim a Polly se seznámí úplnou náhodou a hned se z nich stanou přátelé. Byly prázdniny a ani jeden nikam nejeli, takže se scházeli denně. Bavilo je pátrat po různých věcech, a proto podnikali dobrodružné výpravy na půdu. Zjistí, že jejich domy jsou propojené malým tunelem, do kterého se vejdou.

Když se přes půdu dostanou ke strýci Andrewsovi, využije je k něčemu. Ale nebojte, není to nic zákeřného. On vlastní kouzelné prsteny, se kterými se dá cestovat do mezivěta, plného jezírek. Žluté prsteny tam a zelené zase zpátky. Jezírky se dá cestovat do různých světů. Ale ne vždy je to jezírko průchod.

Když oba do jednoho jezírka skočili, dostali se do podivného světa. Prázdné království, plné soch. Stačilo pouhé jedno cinknutí zvonku a hned se probralo zlo v podobě zlé čarodějnice Jadis. Ta na ně přichystala spousty pastí, ale vždy se jim dokázali vyvarovat. Ve světě lidí napáchala Jadis víc škody než užitku.

Large
C.S.Lewis
Clive Staples Lewis, přezdívkou Jack, byl spisovatel, jeden z nejúspěšnějších autorů moderní britské historie. Je známý díky svému dílu z oblastí středověké literatury, křesťanské apologetiky, literární kritiky a beletrie. Jeho v současnosti nejznámějším dílem je série knih Letopisy Narnie.

Lewisova díla byla přeložena do více než 30 jazyků včetně češtiny a každý rok se jich prodalo více než milion výtisků. Knih ze série Letopisy Narnie se dosud prodalo více než 100 milionů výtisků. Některá Lewisova díla byla zpracována jako divadelní nebo filmové adaptace, z nichž nejvýznamnější je filmové zpracování Lva, čarodějnice a skříně z produkce The Walt Disney Company, které bylo uvedeno v roce
2005

Můj názor…
Large
Kniha plná akce, napětí a fantasy. Velmi se mi líbila a jsem ráda, že jsem se dozvěděla, jak to vlastně všechno začalo. Myslela jsem si, že průchod do Narnie je pouze skříň, ale mýlila jsem se. Jako první to bylo jezírko v mezisvěťe, které vedlo do Narnie.

Hardbacková obálka se mi hodně líbí. Na obálce je spoustu detailů, počínaje prsteny, postavou, jezírky, lvem stromy a spousty zelenými ornamenty. Tuhle obálku mám ze všech jiných v téhle sérii nejraději.

Další plus knize jsou ilustrace, které se mi velice líbí. Jejich autorkou je Pauline Baynes, která ilustrovala dokonce i pro knihy J.R.R.Tolkiena. Líbí se mi jejich jednoduchost, protože v jednoduchosti je krása a to platí pro tyhle ilustrace.

Kniha byla originální od začátku do konce. Za tohle dílo i celou Narnii si ode mne Lewis vysloužil potlesk. Nový svět, ve kterém je všechno možné. Za mě 5 hvězdiček.



2 komentáře:

  1. ja túto knihu nikde neviem zohnať!!! ako kúpiť si ju nechcem, lebo mám také knižky vo wishliste, ktoré majú prednosť 8D a už mám 3 Narnijské knihy, z ktorých som nebola až tak nadšená, ale v knižnici zase nájdem všetky Narnie okrem tejto!!! som už z toho na nervy, nikto ju ani nemá požičať a ja tak zúfale túžim, konečne dočítať sériu!!! 8D

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že tento díl je jeden z povedenějších dílů série. Je to hrozně dlouho co jsem knihy četla a musím si dát rereading, abych si to zase připomněla :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.