úterý 1. května 2012

Letopisy Narnie - Lev , čarodějnice a skříň

Název: Lev, čarodějnice a skříň
Série: Letopisy Narnie 2.díl
Autor: C.S Lewis
Nakladatelství : Fragment
Rok vydání : 2005
Počet stran : 200
Česká anotace : Narnie.....země zakletá do nečekané zimy.....země , která čeká na osvobození.
Čtyři sourozenci projdou tajemnou skříní a ocitnou se v Narnii - v zemi , kde žijí mluvící zvířata a kterou ovládá zlá Bílá čarodějnice.Děti se snaží obyvatelům Narnie pomoci , ale když jsou všechny naděje téměř zmařeny , návrat bájného lva Aslana zvrátí běh událostí a do země konečně přijde jaro...


Můj názor...
Wow. Popravdě se mi kniha líbila možná i o kousek víc, než ta předchozí. C.S.Lewis se rychle vyhoupl nahoru v mém žebříčku oblíbených fantasy autorů. Celý příběh jsem prožívala s hlavními hrdiny a nemohla jsem se od knihy odtrhnout. Možná by někdo řekl, že kniha je určená pro mladší publikum, ale podle mě by kniha Lev, čarodějnice a skříň dokázala okouzlit i dospělého člověka. 

Nechte svůj mozek a myšlenky napospas novému světu, ve kterém je všechno možné. Zvířata mluví, čarodějnice jsou zlomyslné a malé děti zachraňují svět. Příběh plný napětí, odhodlání a války mezi zlem a dobrem. 

Potkat někde zlou ledovou královnu, raději bych vzala nohy na ramena. Její koníček, dělání ledových soch z obyvatel Narnie, mi přišel trochu morbidní, ale přesto se mi autorův nápad líbil. Zima trvá krátkou dobu, ale co když si čarodějnice usmyslí, že bude trvat napořád? Sníh bude planiny Narnie pokrývat celé roky a nikdo už nikdy nezažije pravý letní den. 

narniaLucinka, Petr, Zuzana a Edmund jsou děti Eviny a  Adamovi, nebo jim tam spíš tak říkali. Edmunda jsem neměla ze začátku ráda, hlavně proto, jak je podrazil, ale tak potom si mě udobřil a docela jsem si ho oblíbila. Nejvíce mě zaujala Lucinka, to jak se chovala a jaká byla - nelhala a byla moc laskavá. Fauna Tumnuse mám taky rády udělala na mě dojem tím jak Lucinku zachránil. Sice ji chtěl nechat na pospas zlé čarodějnice, ale kdo by dokázal ublížit nevinnému děvčátku, které má v sobě dobro a její srdce je čisté a dobré. Petr mi byl také sympatický a to hlavně proto, že jsem si ho představovala jako ve filmu a když jsem viděla film poprvé, měla jsem na toho herce lehkou obsesi. 

Knížka byla ještě lepší než ta předchozí a jestli to takhle půjde dál tak mě za chvíli odvezou do blázince, protože budu všem vykládat, že to existuje. Viděla jsem i stejnojmený film a všechny hrdiny jsem si tak představovala. Knize dávám všech pět hvězdiček, protože je dokonalá. 


1 komentář:

  1. Mě se líbila kniha mnohem víc, než film :) Radši si to představuju :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.