středa 23. května 2012

Krátký druhý život Bree Tannerové

Název: Krátký druhý život Bree Tannerové
Série: Novela ke Stmívání
Autor: Stephenie Meyerová
Rok vydání: 2010
Nakladatelství: Egmond
Česká anotace: 
Velmi očekávaná novela doplňující ságu Stmívání, kterou Stephenie Meyerová napsala na popud mnoha otázek týkajících se postavy novorozené upírky Bree Tannerová, která se objevuje ve třetím díle ságy (Zatmění), podává pohled na události v životě novorozeného upíra z druhé strany, než je pohled Belly. Strhujícíh příběh Bree Tanner, upírského novorozence, v knize ukáže svou nejtemnější stránku života, kterou žijí upíři a o níž dosud nikdo ani netušil. Upírská armáda novorozenců se připravuje na setkáni s Bellou Swanovou a Cullenovými. Při četbě prožijete neodolatelnou kombinaci nebezpečí, tajemství, romantiky...

Moje hodnocení obálky : 3/5
Moje hodnocení : 3/5

Můj názor :
Kniha se mi velmi líbila jenom ten konec byl smutný. O konci jsem, ale věděla, protože sem viděla film a nekončí to nejlépe. Přesto na mě kniha udělala dojem. Četla se jedním dechem a nechyběli napínavé okamžiky. Kdybych knihu nečetla nevěděla bych kde se vzala ta postava ve filmu a také bych nevěděla spoustu věcí co se tam událo. Musím se přiznat, že mi v knize vadili ty velký písmenka. Jsem zvyklá na malý a tohle je tak pro čtvrťačky  ale od knihy mě to samozřejmě neodrazuje. Kniha je dobrá, ale nedá se říct, že je nejlepší. Film jsem viděla milionkrát a hodně mě to omrzelo proto se ke knize moc nehrnu. No když bude čas možná bych si pro ní zašla do knihovny.

Bree Tannerová je obyčejná holka, tedy do té doby než ji Riley proměnil v upíra. Bylo jí asi patnáct let a její matka od nich utekla. Myslí si, že za to může otec, který ji bil. Ale její matka nebyla samotná jí taky bil a ona utekla, protože se bála, že ji zabije. První věta, kterou jí Riley řekl byla:
 "Nedáš si cheeseburger, holka?" 

 Takhle se proměnila v upíra je stará asi tři měsíce a drží se stranou od ostatních. Nemá žádné přátele mezi upíry a dává si pozor aby si jí nikdo nevšímal. Tedy do té doby než de na lov a skamarádí se s Diegem. Pak oba začínají pochybovat o Rielim, který je jejich stvořitel. Přijdou na to, že jim slunce neublíží . Zjistí, že jim ve spoustě věcí lhal. Když jde do tuhého a jdou do bitvy Bree je schovaná a snaží se přežít.



Bree jsem si zamilova a líbila se mi její povaha. Měla jsem s ní toho tolik společného, ale rozhodně nejsem upír. Její postava mi byla nejvíc sympatická v celé knize a celý příběh jsem s ní prožívala do posledního dechu. Potom tu byl její stvořitel Riley a toho jsem už tolik ráda neměla. Nelíbilo se mi jak jim lhal a jenom je využíval. A také skákal jak ONA pískala. Přišel mi hodně naivní. Diega jsem, ale měla ráda. Byl to Bree kamarád a pomáhal jí řešit spousty problémů. Myslím si, že by z nich byl dobrý pár... Ani pořádně nevím co se s Diegem stalo jestli umřel nebo žije. To se, ale už nedozvíme. 



Na obálce se mi nejvíc líbí ty přesýpací hodiny. Líbí se mi , že je v nich červený písek a dělá to velmi pěkný dojem. Obálce dávám tři hvězdičky a celé knížce také 3 hvězdičky.

2 komentáře:

  1. Mne sa kniha celkom páčila bolo to také spestrenie Twilight série a hoci bol koniec smutný páčil sa mi viac ako nejaké šťastné zakončenie. Ešte sa mi páčilo, že sme sa dozvedeli ako to bolo vtedy vlastne s tými Volturiovcami

    OdpovědětVymazat
  2. ja mam tu knihu rada, konecne "skutocny" upiry, lebo upiry pijuci zvieraciu krv ani nie su upiry... ale suhlasim, ze Bree a Diego su fajn :)
    ale recenzia je dobra :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.