středa 13. května 2015

Recenze: Fallen World - Tak padne náš svět


Tak padne náš svět (Fallen World #1)Tak padne náš svět
Fallen World
Megan Crew
Egmont 
Goodreads 3.67

Začíná to jako svědění, kterého se nemůžete zbavit. Pak přijde horečka a šimrání v krku. Pár dní nato budete vykládat svá tajemství na potkání neznámým lidem, jako by to byli vaši staří přátelé. Za další tři dny vás postihnou paranoidní halucinace.
A pak budete mrtví.


Šestnáctiletá Kaelyn žije na ostrově nedaleko pobřeží. Když její nejlepší kamarád odjíždí studovat na pevninu, vůbec ji nenapadne, že ho možná už nikdy neuvidí. Ale pak její malou ostrovní komunitu postihne podivná virová epidemie. Počet mrtvých narůstá a vláda dá ostrov do karantény: nikdo nesmí z ostrova odjet, ani se na něj vrátit.


Ti, kteří jsou dosud zdraví, musejí bojovat o tenčící se zásoby potravin, aby neztratili naději na přežití. Zatímco svět, který Kaelyn znala, se kolem ní hroutí, ona nachází nečekané spojence, přátelství i novou lásku. A když ji virus začne okrádat o přátele a rodinu, ze všech sil se snaží udržet si víru, že musí existovat způsob, jak zachránit lidi, kteří jí jsou nejdražší.
 



♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ 


Od téhle knihy jsem toho čekala dost, ale nevěděla jsem, že bude psaná deníkovou formou. Ze začátku mi chvilku trvalo než jsem si na to zvykla - pro mě to bylo něco nového. Megan Crew příběh podala a vystínila velmi dobře. A ten konec? Nečtěte první díl bez toho, aniž byste měli druhý po ruce. 

Kaelyn je podivná hlavní hrdinka. Od těch obyčejných se liší svou chytrostí a zájmem o zvířata. Má jen pár kamarádek a jednoho kamaráda, se kterým se zná už od malička - ten však odjel na pevninu. Jmenuje se Leo a všechny dopisy jsou směřovány jemu

Záhadný virus se šíří rychle a nebezpečně. I když budete dodržovat věci jako pravidělné mytí rukou, nošení roušky... stejně Vás dostane. Všechny pojednom. Nejdřív se rozkašlete a začnete se škrábat. To o sobě ještě budete vědět. Nakonec zešílíte. Budete hodně mluvit, objímat lidi, chovat se šíleně. 

Všechno začalo tak nevinně. Pár lidí chytlo chřipku, která se postupně dostala do celého města. Odřízli je od pevniny a nechali napospas. Jídlo sice vozili, ale ze dne na den to všechno skončilo. Žádné jídlo, žádný internet, žádná pitná voda... 

Tak padne náš svět je super knížka, která mě mile překvapila. Kealyn je sympatická, a proto není divu, že jsem si ji oblíbila. Často mívám u knížek tohoto žánru divný pocit - autoři ne vždycky dobře vystíní danou situaci a potom mi začnou v hlavé vířit otázky jako kde se lidé koupou, co jedí... Megan Crew není naštěstí tímto případem

Po grafické stránce jsem se vším spokojená. Obálka sice není nejoriginálnější a nejhezčí, ale je pěkná, určitě zaujme. U druhého dílu se mi však líbí víc - možná to bude tím, že si na žlutou moc nepotrpím.

  

Na další díly se rozhodně těším. Jsem totiž velmi zvědavá, co si na nás autorka přichystala a jestli mě ještě něčím dokáže vyvédst z míry. Ze začátku mi chvilku trvalo zvyknout si na deníkovou formu, což u mě není zvláštní. Knize Tak padne náš svět dávám 4 hvězdičky.

10 komentářů:

  1. Som si uvedomila, že túto knihu mám celkom rada :D Ale zachvíľu to bude rok, čo som ju čítala a ešte stále nemám pokračovanie, hoci som vážne zvedavá ako to pokračuje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se znám, také se budu k pokračování dostávat dlouho - i když bych se do něj nejraději hned pustila!

      Vymazat
  2. Knížku mám doma, myslím, že v létě se do ní sama pustím. Moc pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  3. Knizka se mi moc libila, ale druhy dil mi prisel trochu slabsi, ale mozna je to i tim, ze jsem cetla nejdriv dvojku na recenzi a az pak jsem sehnala jednicku :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám že si tuto knížku přečtu. Podle anotace musí být skvělá, ale deníkovou formu nemám moc ráda a vždy se mi to blbě čte, tak jsem na tuto knihu zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také nejsem zrovna fanda deníkových forem, ale tahle knížka se četla skoro sama :))

      Vymazat
  5. Deníkovou formou? No nevím, takový styl mě moc nebere. Ale kniha mě láká už delší dobu, jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky ne, nejsi jediná :D Jenže k téhle knize to prostě sedí, nedokážu si už ani představit, že by to bylo napsáno jinak :)

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.