úterý 5. května 2015

Mediátor - The Shadowland


Shadowland (The Mediator, #1)The Shadowland (Krajina plná stínů) 
Mediátor #1 
Meg Cabot
E-book
Goodreads 4.05 

My jsme stráž, která stojí u brány mezi světy. My jsme ti, kteří pomáhají ztraceným duším najít cestu, z níž sešly...

Svět šestnáctileté středoškolačky Susannah se hemží duchy, zbloudilými dušemi, které potřebují pomoc, aby se dostaly do "země stínů". Pomoci jim mohou "mediátoři", lidé se schopností zesnulé vidět a hovořit s nimi. Suze je jinak normální 16letá středoškolačka, která se musí vyrovnávat s matčiným sňatkem, přírůstkem tří nevlastních bratrů, stěhováním z New Yorku do Kalifornie a změnou školy... 

♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ •

Meg je skvělá autorka, to už mi mnohokrát dokázala. Na sérii Mediátor jsem se odhodlávala dost dlouho. Vlastně jsem ji začala číst úplnou náhodou - seděla jsem ve škole a nudila se. Tak jsem vyndala tablet a koukla, co v něm mám za nepřečtené knížky. Mediátor byla střela do prázdna, ale stálo to za to

Suze je sympatická hlavní hrdinka, která ráda dělá věci po svém. Její máma si našla nového manžela, který má tři syny a Suze se má z NY přestěhovat do slunné Kalifornie. Všechno vypadalo na první pohled dobře. Jenže potom uviděla ve svém novém pokoji ducha a zjistila, že její škola je opravdu stará - Suze nemá ráda staré věci. 

“I'm sorry, Heather, but everything was not just fine before I got here. You know how I know that? Because you're dead. Okay? You are dead. Dead people don't have lockers, or best friends, or boyfriends. You know why? Because they're dead."

Mediátor je člověk, který vidí a dokonce mluví s duchy. Pro šestnáctiletou Suze je to však noční můra. Jakožto mediátor je převádí "na druhou stranu" a její osobní život je v troskách. Na nové škole ji nečeká nic pozitivního. Duch šílené holky, kluk, který je v ohrožená a ředitel, který je jako ona. 

Naše česká obálka se mi moc nelíbí, ale popravdě to ani moc ty zahraniční. Mediátor má hodně blízko k dokonalé knize, a proto si myslím, že hezčí obálka by knihu akorát zviditelnila

Shadowland (The Mediator, #1) Krajina plná stínů (Mediátor, #1) A Terra das Sombras (A Mediadora #1)
Shadowland (The Mediator, #1) Schaduwland (The Mediator, #1) Suzie és a szerelmes kísértet
Gölgeler Diyarı Varjuriik (Vahendaja, #1)

Jesse - ach ♥ Ano, i já jsem se zamilovala do ducha, který pobývá u Suzi v pokoji. Jeho minulost je prazvláštní a jsem zvědavá, co se z toho nakonec vyklube. Jakožto fanynka Meg doufám, že romantická stránka mezi Suze a Jessem bude. 

Knížku doporučuji všem. Meg je skvělá pro ty, co chtějí začíst číst v angličtině - přelouskala jsem Mediátora do tří hodin. Věková kategorie u téhle série podle mě nerozhoduje. Buď máte rádi vtipné a svižné knížky od Meg nebo si potrpíte na jiném knižním žánru. 

They just kept grinning at me from over the stupid sign, Dopey because

he's too dumb to know any better, Doc because – well, I guess because he might have been glad to see 
me. Doc's weird that way. Sleepy, the oldest, just stood there, looking … well, sleepy.

První díl - dočten! A teď abych se pustila do dalšího. Čtení knížek od Meg je totiž velmi návykové a nakažlivé, tak pozor! Mediátora hodnotím velmi kladně a ode mě si odnáší plný počet hvězdiček.


1 komentář:

  1. Chystám sa na to už dlhšie a veru som rozmýšľala aj na čítaním AJ verzie :) toto ma k tomu len povzbudilo :) ďakujem! Super recenzia :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.