pondělí 25. května 2015

Recenze: Kelt

Čaj o páté s trochou temné magie a keltskou mytologií

KeltKelt
Lada Jánská
Natopejr 
Goodreads 3.75

Myslíte si, že smrt znamená konec života? 
A kolik druhů „smrti“ vlastně může být?
A co osud? Je už ve chvíli našeho narození předem rozhodnuto, jakým směrem se celý náš život bude ubírat?

Když Klára poprvé při svých toulkách podzimní, mlžnou krajinou potkala Kierana, byl jenom stínem, přízrakem, který ji děsil. Věděla, že je nebezpečný a že by se mu měla vyhýbat, přesto ji k němu cosi neodolatelně přitahovalo. 


Ukázal jí nový život, nový svět, ale jejich setkávání jsou poznamenána dávným temným tajemstvím, kletbou, kterou může smazat jenom krev… její krev.



♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ 

Začínající česká autorka Lada Jánská má na kontě již 3 knihy o paranormálních bytostech. Kelt mě především zaujal díky  ponuré atmosféře, jež byla v některých recenzích zmíněná. I když se mi obálka nelíbila, rozhodla jsem se dát knize šanci. 

Hlavní hrdinkou je Klára, mladá dívka bydlící nedaleko Prahy. Chtěla jít studovat na Karlovu univerzitu, kam ji bohužel nevzali, a tak se ocitla v muzeu, blízko věcí, které má ráda. Už od malička se zajímala o Kelty a kdykoliv šla s Tery, jejím pejskem, na Strupinu, představovala si keltskou vesnici, jež tam v dřívějších dobách klidně mohla být

Jednoho dne se Tery rozběhne na louku a Klára je nucena ji následovat. Temná a ponurá mlha ji však pohltí. Klára cítí, jak jí tam ta věc nechce. Jenže ona mlha se začne zhmotňovat a postupem času se z ní stává urostlý mládenec jménem Keiran. Všechno se najednou zamotá a nic není jako bývalo. Otřese to nejen s Klářiným životem, jelikož zjistí, že není vůbec obyčejná

Víte, co se mi opravdu příčí? Odsuzování českých autorů. Leckdo by vzal do ruky knihu od české autorky, ale jen málokdo by si ji přečetl. Jenže tohle nedává prostě smysl. Čeští autoři - ne všichni - nemají moc prostředků, aby se v knižním světě nějak zviditelnili, ale to neznamená, že jsou jejich knihy špatně. Čtenář sám sebe připraví o napínavé dobrodružství, jež mu kniha nabízí. 

Ze začátku se mi Kelt moc nelíbil, přiznávám. Klára se snažila s onou podivnou mlhou sblížit, což mi připomínalo americké horory. Ječící holky, které místo utíkání pryč od nebezpečí se vrhají právě tam, kde na ně nebezpečí čeká. Naštěstí jsem si na Klářin charakter brzy zvykla a jakožto hlavní hrdinku si ji oblíbila. 

S obálkou jsem měla menší neshody, jelikož nemám ráda postavy na obálkách. To je první věc. A ta druhá - proč, ale sakra proč je ten model na obálce tak nesympatický? Vůbec nevystihuje Kierana, tedy podle mé představy vůbec ne. Modelka.... ta je dle mého názoru pěkná, jen si Kláru představuji úplně jinak. Tak už to většinou ale bývá. 

Ladu Jánskou znám osobně, tím pádem vím, že všechny mytologické termíny jsou pravdivé. To je rozhodně velkým plusem knihy. O hodně věcech jsem u Keltů neměla ani ponětí, ale autorka mě utvrdila, že i ta jejich mytologie je zajímavá. A mnohdy ta naše "česká" přebírá právě něco z keltské. Pro mě to byla novinka a když nám to autorka říkala, přišlo mi to vtipné. 

Kelta bych doporučila všem, co mají rádi knihy s trochou magie a romantiky. Já jsem od čtení nic nečekala a byla jsem mile překvapena. Ukázalo se, že české doopravdy neznamená špatné, ba naopak. Autorka se předvedla v dobrém světle a ukázala, jak skvělou má fantazii. Ode mně si Kelt odnáší krásné 4 hvězdičky

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.