neděle 10. května 2015

RC recenze: Už je tady zas (AUDIOKNIHA)

Obálka produktuNázev: Už je tady zas
Autor: Timus Vermes
Interpret: Miroslav Táborský
Obsah: 
Už je tady zas - audiokniha obsahuje humoristický román, jehož autorem je Timur Vermes. Čte Miroslav Táborský.

Co kdyby Hitler v roce 1945 nespáchal sebevraždu, ale jen usnul? A co kdyby se probudil roku 2011? Jak by se asi tvářil a našel by v našem světě spojence, kteří by ho podpořili? Od těchto otázek se odvíjí román německého spisovatele Timura Vermese nazvaný Er ist wieder da, který vám nyní přinášíme v audiopodobě.

Léto 2011. Na zanedbaném plácku uprostřed Berlína se probudí Adolf Hitler. V nejhlubším míru, bez své strany, bez svých věrných, bez Evy. Sám, osamocen v moři přistěhovalců, v Německu Angely Merkelové. Šedesát šest let po své domnělé smrti uvázl v současnosti a proti vší pravděpodobnosti zahájí novou kariéru – v televizi! A nakonec – jak jinak – zamíří i do politiky. Hořká politická satira ukazuje současné Německo jako cynickou společnost, které žene kupředu bezskrupulózní touha po úspěchu a která je navzdory desetiletím demokracie naprosto bezbranná vůči demagogům nejhrubšího zrna. 


Román, který okupuje přední místa německých literárních žebříčků. Dosud bylo prodáno milion výtisků (včetně e-knih a audioknih). Satirický příběh je aktuálně překládán do pětatřiceti jazyků.

• ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦

Audioknihy jsou pro mě jako dělané na cesty. V autobuse či jiném dopravním prostředku se mi dělá špatně, když čtu, takže rozhodně volím audioknihy. Už je tady zas - Adolf Hitler, který se probudí v roce 2011 a nestačí se divit, co všechno se změnilo. Na poslouchání jsem se opravdu těšila! 

Co by se stalo, kdyby se Adolf Hitler doopravdy probral v novodobém Německu? Našli by se lidé, kteří by ho podporovali? Povedlo by se mu ovládnout celý svět? Timus Vermes, autor, zanechal v knize spoustu nezodpovězených otázek, které jsem si při poslouchání neustále pokládala. Co by se stalo, kdyby... 

Jsem ráda, že jsem se ke knize dostala. I když je to asi trochu nemístné, dost a často jsem se smála. Některé hlášky to prostě zabíjely. Novodobý Hitler měl opravdu dost podivuhodné myšlení a je zajímavé, co všechno se za těch šedesát let změnilo. Teď jestli k horšímu nebo lepšímu. 

Kniha v sobě skrývá spoustu zajímavých témat. Nejvíc mě zaujala kapitola, kdy se řešilo televizní vysílání. V televizi běží mnoho pořadů, které jsou zbytečné. Rozhovory o tom, jak se na zahradě máme zbavit slimáků, milion pořadů o vaření, nekonečné seriály. Není to zbytečné? Nemělo by v televizi běžet spíš něco podstatného jako jsou války, ekonomický stav naší země... lidé by se měli pomocí televize informovat a vzdělávat, ne si nechat vymývat mozky.

Celou knihu namluvil Miroslav Táborský, jehož hlas jsem si zamilovala. Opravdu bravurně předčítal a skvěle se vžil do role Adolfa Hitlera. Jakožto herce si Miroslava Táborského vždy představím v roli záporňáka - a skvělého baviče - takže musím uznat, že na předčítání knihy nemohli zvolit nikoho lepšího.

Abych pravdu řekla, nejsem si jistá, do jaké míry se mi kniha líbila. Rozhodně to bylo zajímavé, o tom nemluvě. Některé kapitoly mě bavily víc, některé méně jak už tomu tak bývá. Ze začátku jsem se musela trochu přemlouvat, ale druhou polovinu jsem poslechla skoro za den. 

Už je tady zas je cynická kniha, která místy pobaví. Poslouchání jsem si celkem užila, a proto hodnotím tuto audioknihu velmi kladně. Za mě 4 hvězdičky.

!Za poskytnutí audioknihy na recenzi děkuji audioteka.cz. Audioknihu si můžete zakoupit zde

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.