pátek 15. května 2015

Bohové a stvůry | Hra o život a pravdu

Bohové a stvůryBohové a stvůry
Jan Hartman
Fragment
Goodreads 4.00

Jak moc by s lidskou vírou otřáslo, kdyby se našly fosilní ostatky samotného Boha?


Čtyři renomovaní vědci v čele s odbornicí na klínové písmo Emily Farrellovou jsou osloveni, aby prozkoumali převratný historický nález: atypickou obludnou lebku a sadu hliněných destiček. 
Emily zasvěcuje všechny členy týmu do legendy o Anunnaki, prastarém božstvu, které přiletělo na planetu Zemi a přineslo na ni život. Unikátní nálezy dávají tušit, že na sumerských pověstech možná něco je, a potomci bohů dokonce žijí mezi námi. Rozluštění šifry vyryté do destiček začíná rozsévat smrt...
Tajemství mělo zůstat skryto, neuvěřitelný Boží plán neměl být nikdy odhalen. Hra o život a pravdu o vzniku lidstva začíná!


♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ •

Prvním podnět k přečtení Bohové a stvůry mi dala dobře-znějící anotace. I když podobné knihy čtu jen zřídka, na dílo z pera Jana Hartmana jsem byla obzvláště zvědavá. Hlavně jsem netušila, co přesně mám od knihy čekat. Detektivu, science-fiction nebo horor?

Na začátek bych ráda řekla, že jsem byla opravdu mile překvapena. Kniha s tajemnou obálkou nezklamala a nevykulabal se z toho bezduchý příběh ba naopak! Jedinou a to velmi podstatnou nevýhodou byly zbytečné detaily a mnoho informací na začátku. Nemohla jsem to všechno pobrat.

Co kdyby se našlo něco, co by vypovídalo o existenci jakési vyšší moci? Jak bychom na to reagovali? Téma je rozhodně zajímavé a myslím si, že Jan Hartman využil všechen potenciál, který měl. Tleskám, opravdu povedená kniha.

Na první pohled vypadá jako ten typ, která na rande praští ženu kyjem do hlavy a za vlasy ji odtáhne do svojí jeskyně, ale na Turka je Řecku neobyčejně oddaný a je chytrá jako liška.

Chvilkami jsem se v příběhu ztrácela, pro mě, jakožto někoho, kdo nemá o mytologii, bozích a obecně historii moc velké znalosti, byla kniha oříšek. Hlavní hrdinka Emily je opravdu dost chytrá a velmi ambiciózní žena, kterou jsem si oblíbila.

Všechno začalo dávat smysl - tak nějak bych popsala vyvrcholení knihy. Najednou se všechno zdálo jasné a logické. Knihu Bohové a stvůry bych doporučila především milovníkům detektivek a mytologie. Pro mě byla většina informací novinkou, ale nedělalo mi to při čtení problém.

Bohové a stvůry hodnotím kladně. Knížka má něco do sebe a mně se líbila, četlo se to opravdu dobře. Jen jsem se místy ztrácela a chvilkami jsem byla mimo - velký nával nových a pro mě neznámých informací. Dávám knize 3,5 hvězdičky.

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakldatelství Fragment, Knihu si můžete zakoupit zde

1 komentář:

  1. Knihu jsem též četla, ale už je to déle. Pamatuji ji však hodně dobře, protože se mi velice zalíbila. Měla pro mě takový zajímavý styl psaní a celkově dobrý a čtivý děj..:)
    Hodně se mi líbilo i spojení detektivky a právě toho mytologického žánru...působí to zde dobře.
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.