středa 30. října 2013

RC recenze: Mezi nebem a zemí - Zamilované duše

Zamilované duše (Mezi nebem a zemí, #2)Název: Zamilované duše
Série: Mezi nebem a zemí
Díl:  2#
Autorka: Stacey Kade
Překladatelka: Eva Brožová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 208
Anotace: Alona Dareová - bývalá královna školního plesu a současná královna mrtvých - se vrátí ze záhrobí zpátky na tento svět a zjistí, že dělá něco naprosto nečekaného: pracuje. Místo aby se opalovala u bazénu (což byla její obvyklá prázdninová zábava, když byla živá), stará se o jiné zbloudilé duše. Jejím parťákem pro všechno tohle "pomáhání ostatním" je Will Killian: společenský vyděděnec, médium a kluk, na kterém Aloně záleží víc, než by se jí zamlouvalo.




Proč jsem si chtěla knihu přečíst?

První díl na mě udělal velký dojem a já byla zvědavá, jak autorka dál rozvine tuhle sérii. Čekala jsem toho bohužel od knihy moc, protože první díl se mi líbil natolik, že jsem uvažovala nad tím, že si pokračování pořídím v aj. 
Děj...
Alona si už celkem zvykla na její "nový život". Vidí jí pouze Will a on je jediný, s kým může komunikovat. Když bývala živá byla královnou školy. Každý, kdo se s ní bavil byl populární, ale po tom, co natáhla bačkory zjistila, že neměla žádné opravdově přátelé a její rodiče to nenesli zrovna dobře. 

Když se Alona vrátila, stala se Willovo průvodkyní světem mrtvých. Jejím úkolem je společně s ním pomáhat mrtvým. Zatím se jim to daří dobře, ale když potkají Minu, která mimochodem je také médium, probudí se v Aloně žárlivost a všechno jde z kopce. Will se dozví, co byl jeho otec vlastně zač a musí se rozhodnou, jestli bude pomáhat mrtvým nebo živým. 

Lehounce mě pohladila po tváři a pak mě políbila. Ústa měla teplá, měkká a jako vždycky chutnala po vanilce. Přejela mi jazykem po rtech a já skoro nedokázal logicky uvažovat.
Možná bych měl využít podobnou příležitost častěji. 

Alona...
Její kapitoly mě bavili prostě nejvíc. Sice je arogantní, nafoukaná a někdy by si zasloužila pár facek, ale ona tomu příběhu dodává šťávu. Její šílené nápady se vždycky nějak pokazí, protože u ní platí pravidlo: Co se dá pokazit, se pokazí. Už jen díky ní se těším na další díly a jak se z toho "průšvihu" dostane ven. 
Will..
Willa si představuji úplně jinak než na obálce a v prvním díle jsem si ho dost oblíbila, ale teď jsem mu párkrát chtěla nafackovat. Jeho kapitoly byly zdlouhavé a nudné. Sice byly důležité v ději, protože prozrazovaly spoustu důležitých informací, ale pro mě byly nezáživné. A také dával Aloně důvod žárlit a nevěřil jí. Jasně, ona je arogantní, ale to ještě neznamená, že ti tímhle způsobem mu chtěla něco oplatit. I když ta poslední věta, co řekl, mě dostala. 

V jednoduchosti se skrývá krása...
Kniha je spíš na odpočinkové čtení, protože autorka si nejspíš nechává záležet na jednoduchosti. Sice je tu nějaká akce nebo napětí, ale nečekejte nějakou fantastickou duchařinu, která vás chytne a už nepustí. 
Obálka...
Za tu naší obálku jsem ráda, ale líbí se mi obě verze a nebyla bych proti, kdyby jsme měli tu druhou. Na obou jsou hlavní postavy v podobě Alony a Willa. 
Queen of the Dead (The Ghost and the Goth, #2)Queen of the Dead (A Ghost and the Goth Novel)


Slovo závěrem... 
Konec nebyl zrovna podle mých představ, i když jsem si myslela, že to tak skončí. V prvním díle autorka dobře zpracovala téma, o kterém chtěla psát, ale v druhém díle už to tak povedené nebylo. I když píšu, že mě kniha zklamala, hodnocení tomu asi napovídat nebude. Za mě jsou to 4 hvězdičky a jsem zvědavá, jak tuhle sérii autorka zakončí. 

Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde. 


Fan made na první díl :))




2 komentáře:

  1. Na tuhle knihu se strašně moc těším, protože první díl byl úžasný! :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.