neděle 8. března 2015

RC recenze: Volání sirény - Pomsta



VYDRŽELA PRAVÁ LÁSKA STALETÍ A PŘEKONALA NENÁVIST. NEBO SE ZMĚNILA V TOUHU PO POMSTĚ?

Noel se nedokáže smířit se smrtí svého přítele. Je přesvědčená, že za ní stojí nadpřirozené díly. Každé léto se totiž ve městě ztrácejí a záhadně umírají muži. Její teorii o siréně, která má všechno na svědomí, nikdo nevěří. Až na záhadného Derrena, který se nedávno přistěhoval a kterému Noel očividně není lhostejná. 

co když ale Derren něco skrývá? 
Dívka se začne zaplétat do příběhu staleté zrady a nenávisti a brzy zjišťuje, že jí jde o život. Vše se ještě zkomplikuje, když poznává strýcovu přítelkyní Larissu - skutečnou sirénu. 

Na pokračování téhle série jsem se opravdu těšila a byla jsem zvědavá, jakého konce se dočkám. Přiznám se, že jsem se malinko bála, jelikož Míša už párkrát nenapsala dobrý konec a nevím, jak bych to s nervy vydržela u této série.  Přeci jen jsem si Larissu oblíbila hned v prvním díle a špatný konec bych ji nepřála. 

Noel, hlavní hrdinka, mi nebyla moc sympatická a její prozíravost mě štvala. Snažila se chovat sebejistě a zjistit, co se v jejím městě děje. Při pátrání narazí i na Derrena, který není tak úplně člověk, to ona však netuší. A možná je to dobře. Jeho temná stránka dokáže lidi pěkně vyděsit.

Líbilo se mi promyšlení celého děje a staleté nenávisti. Tím, že Míša zasadila do prostředí dnešní doby si určitě zaslouží pochvalu. Derren si zase zahrál bad boye, ale přiznám se, že se mi vůbec nelíbilo to kamarádičkování Noel a Derrena. Jo, možná jsem trochu žárlila.

Larissa přežila. Mísí se v ní smíšené pocity. Láska, nenávist, pomsta, vášeň. Už po staletí se skrývá s čeká na vhodná okamžik, aby se mohla zjevit Derrenovi. Jenže tentokrát si jde pro pomstu a tvrdé si stojí za svým. Co kdyby si minulost žádala pouhé vysvětlení? Mohlo by to zachránit lidské životy.

Každý rok v létě se ztratí jedna osoba. Buď se nenajde nebo objeví mrtvolu. Noel vzala pátrání do svých rukou, ztratila milovanou osobu se nehodlá pozorovat, jak lidé v jejím okolí mizí. Musí to zastavit. Její prozíravost a rychlé úsudky mě trochu štvaly.

Obálka a celkový design knihy se mi líbí. Je jasné, že obálka mohla být klidně i lepší, ale já jsem spokojená. Kresby v knize, které kreslila samotná Míša jsou naprosto úžasné a je super, že je konečně do jejích knih začaly dávat. Skvěle navodí atmosféru pro příběh.

Komu bych tuto sérii doporučila? Zejména fanouškům fantasy a těm, kteří mají rádi knihy od Míši Burdové. Myslím si, že nebudete litovat přečtení Volání sirény, je to poutavý příběh plný dávných tajemství a magie.

Další sérii od této české autorky dočtena a popravdě se mí líbila víc než například Syn pekel. Do budoucna se na další série moc těším a doufám, že nás Míša ještě něčím překvapí. Za mě dávám knize Pomsta 3 hvězdičky.

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde!

4 komentáře:

  1. Super recenze :) Taky jsem měla mnohem radši Larissu než Noel, proto mě taky první díl bavil mnohem víc, než ten druhý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejsem jediná s tímto názorem :D Děkuju!

      Vymazat
  2. Skvělá recenze!Mám ráda fantasy propletené s mystery a kapkou té romantiky takže dík za inspiraci!
    Monas :)

    monas13.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Držím palce, aby ses k této sérii dostala!

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.