středa 26. listopadu 2014

Knihy mého ♥ (#3)

Po delší době přicházím zase s rubrikou Knihy mého ♥. Každý máme určitě několik oblíbených knih a v mém případě jich je o trošku víc. Nedám dopustit na spoustu knih, protože si o nich myslím, že jsou jedinečné a něčím vyčnívají z řady :) 


Romeo, Julie a tma
Romeo, Julie a tma. Z toho jistě cítíte povinnou četbu a jistou nechuť si knihu přečíst. Klasiky moc nečtu, toť je pravda, ale Otčenášek je opravdu dobrým autorem, a proto Vám jeho knihu vřele doporučuji. 

Ester je židovská dívka, která má rodiče v Terezíně. Sama tam měla nastoupit, jenže ji v tom něco zabránilo. Doba je zlá a protektorát má striktní pravidla ohledně Židů. Lidi se škatulkují podle víry a vzhledu, nikdo není v bezpečí. Jednoho dne, když Ester sedí na lavičce a bloumá v myšlenkách, ji potká Pavel. Obyčejný kluk, který má před maturitou a rád by poznal tu pravou, která na něj někde čeká. V tu chvíli ještě netuší, že tou pravou bude právě Ester. 

Konce bývají různé. Někdy to dopadne dobře, někdy ne. Dle názvu můžete usoudit, o co asi půjde. Nechci Vám to vyvracet, i já jsem věděla, jak to přesně skončí (učitelka mi to v hodině řekla -_-), ale za přečtení to stojí. Sympatická Ester a Pavel jsou podivným párem, avšak si je určitě zamilujete. 



UKÁZKA
Staré domy jsou jako staří lidé: plny vzpomínek. Mají svůj osobitý život a tvář. Jejich puchřející zdi vsákly již snad všechny pachy, které přebývají v blízkosti lidských příbytků. Dávno z nich vyprchala nic neříkající vůně malty a vápna, tak příznačná pro ty moderní a někdy i trochu fádní krabice na předměstských pláních, které se dosud nevzmohly na své dějiny. Zdi starých domů jsou živé. Jsou oživeny osudy, které se mezi nimi odehrávaly. 



2 komentáře:

  1. Já moc říběh Romea a Julie nemusím. Shakespeare je úžasný autor, ale příběh sám o sobě mi leze na nervy. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem nedávno dočetla a mám z ní rozporuplné pocity. Každopádně je to smutná kniha (hlavně svým koncem) :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.