středa 22. října 2014

RC recenze: Hon - Hon (#1)

Hon • 


Proč jsem si chtěla knihu přečíst? 
Upíři? To už je trochu ohrané. Love story typu obyčejná holka & okouzlující upír. Nestačilo by to už? Andrew Fukuda má nejspíš podobný názor jako já, protože jeho knížka o upírech se liší v mnoha věcech, a proto je mezi námi čtenáři tak oblíbená. 

Hon může začít... 
Lidé neboli glupani už dávno vyhynuli a na Zemi se jich pohybuje jen hrstka. Upíři zabrali všechno, co bylo lidem milé. Vyvraždili nelítostně všechno živé, co na planetě bylo. Teď je v ústavu pár glupanů, kteří se stanou kořistí pro velkolepý hon.  Podle upírů jsou lidé bezmocní a tupí tvorové, ale to nemají zdání, oč tu vlastně běží. 

Cestou do jídelny pozoruju vzrušení všude kolem sebe. Spousta lidí doufá, že bude ohlášen další hon na glupany. Prý se bude znovu hlasovat. Jiní jsou skeptičtí - copak glupani už nevyhynuli?
str. 17

Nikdy nevíš...
Gen se za upíra vydává od nepaměti. Nikdy se nesmí smát, potit se nebo vydávat podivné zvuky, protože to upíři prostě nedělají. Myslí si, že je poslední svého druhu - dokud nevyhlásí losování do honu. Nemýlím překvapením je, že Gena vyberou. Jak to teď udělá? Všichni na to přijdou! Hlavou se mu honí spousta otázek, ale ta nejdůležitější je: Přežije hon? 

Obálka...
Těch obálek je opravdu hodně, a když se zamyslím nad tím, které z nich je nelepší, vždycky moji pozornost upoutá ta naše verze. Ostatní jsou rozmanité, liší se v barvách i motivech, ale ani jedna z nich nemá to zvláštní kouzlo, jako ta naše. 
Hon (Hon, #1) The Hunt (The Hunt, #1) The Hunt  (The Hunt, #1) The Hunt (The Hunt, #1) La Caza (The Hunt, #1) Traqué (The Hunt, #1) Die Jäger der Nacht (The Hunt, #1) La Caza (The Hunt, #1) Το κυνήγι (Το κυνήγι, #1) Ловът (Ловът, #1)


Překvapení...
Akce, napětí a jedno překvapení za druhým. Líbil se mi spád a popis nového světa, ve kterém jsou lidé nepodstatnou součástí a pro nadřazení druh, upíry, jsou pouze kořistí. Od Honu jsem čekala hodně - hlavně originalitu. Knížka splnila všechny mé očekávaní a ještě mě překvapila. I když se mi všechno líbilo, doufám, že další dílu budou ještě lepší - hlavně víc propracovanější. 

Andrew Fukuda...
Narodil se v Manhattnu a byl vychován v Hong Kongu. Poté co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, Fukada začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon, první kniha v nové sérii, byla koupena St. Martin's Press a vydaná v květnu 2012. Předtím než se Fukada stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu.

Můj názor... 
Mám ráda knížky, ve kterých se pořád něco děje a nemám u nich čas se nudit. Andrew Fukuda napsal úžasnou knížku, která mezi těmi upířinami nezanikla a podle mě se stala velmi úspěšnou. Chtělo by to více takových knih, kde upíři nejsou těmi okouzlujícími ba naopak jsou to ty zrůdy, co chtějí vyhladit lidskou rasu. Za mě 4 hvězdičky. 
!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu můžete zakoupit zde


Zdroje:




3 komentáře:

  1. Tuto knihu bych si také chtěla přečíst.:)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš hodně zajímavý výběr knížek. Já mám nejraději psychologické thrillery, ale díky za inspiraci, možná si něco vyberu :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtu to, co mě baví :D Nemám specificky určený žánr, autora ba ani nakladatelství, ale budu ráda, když se necháš inspirovat třeba zrovna touhle knihou, mohla by se ti líbit.

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.