sobota 2. listopadu 2013

Recenze: Radek


Radek (Mistr v komplikování vlastního života)Název: Radek
Série: ---
Díl: ---
Autorka: Katka Heřmanová
Nakladatelství: Nová Forma
Počet stran: 90
Rok vydání: 2013
Anotace: Jmenuju se Radek. Žiju životem, co by se snad dal označit za naprosto normální a spokojený, jen kdyby nebylo pár malých detailků. Jako třeba toho, že jsem gay. Že moje rodina to ví. Že je s tím povětšinou smířená, což není vždycky tak výhodné, jak by si každý mohl myslet. Že moje vztahy, když už se mi je podaří navázat, jsou většinou založené pouze na postelových hrátkách. Že můj nejlepší přítel není gay, ale je zatraceně hezký. Že moje babička je zapřísáhlá křesťanka. A že jsem tak nějak obecně... Mistr v komplikování vlastního života.




Proč jsem si chtěla knihu přečíst?
MyThings.Možná jsem u mě mohli narazit na jeden článek, kde jsem psala, že jsem posedlá čtením mang. Většinou žánru yaoi - boyXboy. Povídkám jsem nedávno dala prostor, abych zjistila, jestli se mi líbí nebo ne. Radek vypadal jako skvělá knížečka a tak jsem se rozhodla si ji pořídit.

Děj....
Jedna dvacetiletý Radek studuje cestovní ruch a jeho život mu komplikuje pár věcí. Je na kluky. Vztahy mu nikdy nevydrží moc dlouho a jeho máma pořád není smířená s tím, že je gay. A jedna z dalších věcí je jeho zatraceně sexy heterosexuální kamarád, do kterého se zamiloval. V jeho životě není nic jednoduchého. 

Katka Heřmanová..
TumblrAlias Avari je česká autorka, které svoje dílka publikuje na svém blogu. Píše většinou o homosexuálních párech, ale nezapomíná ani na ty heterosexuální. Jak o sobě tvrdí je paličatá, hádavá, ironická, kousavá a výbušná. Radek je její první vydaná knížka, která má necelých 100 stran. V současné době píše další knížku, kterou by do budoucna ráda vydala.

Love is love...
Ať jde o páreček kluků nebo dvou dívek, pořád je to pár jako každý jiný. Nikdo nemůže za to, že ho víc přitahuje stejné pohlaví a to opačné mu prostě nesedí. Jde v podstatě o to samé, když jsou spolu dva lidé odlišné barvy kůže. Ostatní lidé budou mít pořád předsudky, ale lásce člověk neporučí.

Coming-out...
Adorable. <3 "Vyjít na světlo" s tím, co doopravdy jste. To Radkovo nebylo zrovna příjemné a někteří členové rodiny to nemohli zkousnout. Například jeho matka, která v něj věřila, že zachová jejich rod, ale teď to je na jeho starší sestře.
Postavy...
Radek mi byl hodně sympatický a jeho trable bych opravdu nechtěla mít. Jeho matka byla bláznivá, ale také jsem si jí oblíbila. Nejvíc mě dostávali její reakce na to, že je Radek gay. 

Obálka...
Tahle knížka má jenom jednu verzi obálky. Má jí na svědomí Hesteth Azees, které opravdu tleskám, protože se jí povedla. Není přeplácaná, ale ani moc jednoduchá a mě se proto líbí.

Radek (Mistr v komplikování vlastního života)


Slovo závěrem... 
Necelých 100 stran mě naprosto okouzlilo a kniha se stala jednou z mých nejoblíbenějších od českých autorů. Styl psaní jsem si oblíbila a čtu i Katčiny povídky, které zveřejňuje na svém blogu. Jestli vám tohle téma není cizím, knihu rozhodně doporučuji! 




12 komentářů:

  1. Radek bol naprosto úžasná a roztomilá knižočka, ale moje obľúbené sú aj tak jej poviedky Patrik a Lukáš <3

    OdpovědětVymazat
  2. Po tvojí recenze si chci knížku strašně moc přečíst, snad ji seženu co nejdřív a přečtu si ji ;).

    OdpovědětVymazat
  3. To znáš? http://www.goodreads.com/book/show/94078.M_or_F_?from_search=true
    Skvělá knížka, moc jsem se smála.
    Pozdrav z Polska ;)

    OdpovědětVymazat
  4. To zní suprově, obálka i příběh je celkově takový netypický na českou autorku. Jen škoda, že je tak krátká :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze, díky moc. =) Jsem vážně ráda, že se ti knížka tak líbila. =) (A jo, tu obálku prostě miluju. Lepší bych si ani nedokázala představit...) =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a nemáš zač :)) Líbila a doufám, že ti vyjdou další knihy!

      Vymazat
  6. Já jsem taky fanynka slashe, takže Radka si chci už nějakou dobu přečíst. Akorát ten čas je trochu problém. Ale tvá recenze mě patřičně navnadila, takže to brzy napravím:)

    OdpovědětVymazat
  7. šílená yaoistka se hlásí :D jejda já si to chci přečíst tak moc, že to až není pěkné

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.