úterý 19. listopadu 2013

RC recenze: Deník třídního otloukánka aneb Jak jsem zvítězil nad šikanou


Název: Deník třídního otloukánka
Série: ---
Díl: ---
Autor: Eric Kahn Gale
Překladatelka: Květa Kaláčková
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2013
Počet stran: 230
Anotace: 
Pravidla, která řídí druhý stupeň základních škol, nám často zůstávají záhadou. Ale pro Erika Haskinse je to záhada, kterou potřebuje vyřešit, a to rychle.

Do šesté třídy byl Erik normální, průměrný kluk, ale z nějakého nevysvětlitelného důvodu z něj parta tří kluků udělala Pošuka. Dokonce i jeho nejlepší přítel, s nímž kamarádí už od první třídy, se postaví proti němu. Eric nemůže pochopit, proč se stal Pošukem právě on, a dojde mu to až ve chvíli, kdy se dozví o Knize šikany – tajemném průvodci, který učí Jak dělat potíže, aniž by ses do nich sám namočil; jak řídit školu a být Někdo. A taky, jak vybrat Pošuka – jedince, jenž se stane tím nejtrapnějším z nejtrapnějších. Eric Haskins zatím zůstává Pošukem, ale je předurčen k tomu, aby na nejnižší pozici společenského žebříčku nezůstal navždy.




Proč jsem si knihu chtěla přečíst...
Příručka proti šikaně a o tom jak se stát populární? Už samotný námět zněl zajímavě a já jsem byla zvědavá, jak bude knížka napsaná. 

Děj...
Hlavní postavou je Erik Haskins. Ve třídě je považován za pošuka a jeho nejlepší kamarád se s ním nebaví. A když Erik zjistí, co je zač Kniha šikany, rozhodně se, že už dál nebude pošukem. Je totiž jeden způsob, jak se stát Někým, dělat průšvihy, ale nikdy se do ničeho nenamočit. 

Lhári
Když ti lidé lžou, poznáš to podle toho,že:
Hrozně rychle mrkají během toho, co se ti dívají do očí. 
Mluví pomaleji než normálně. Sotva vejdeš do místnost, přestanou s tím, co právě dělali. 
Jsou otrávení, když se vyptáváš. 
Zvýší hlas. 
Ztuhnou. 

aneb Jak jsem zvítězil nad šikanou... 
Na základce je vždycky jeden nebo jedna partička oblíbenců ve třídě a ti další jsou podřadní. Pošuk je ten, kterému se všichni smějí a dělají naschvály. Erik je normální kluk, který je v šesté třídě a snaží se přežívat, ale on je bohužel tím třídním pošukem. Tedy do té doby, než se to rozhodne změnit. 

Originální námět, skvělé podání... 
Autor si s knihou skvěle pohrál a všechno do detailu popsal. Bylo to vtipné, milé a čtivé. Knihu takovéhoto typu jsem četla poprvé a vážně se mi to líbilo. Nejspíš jí doporučím i sestřenici, která má ráda takovéhle knížky. 


"Snažím se z něj udělat lepšího člověka. To je jeden z důvodů, proč jsem s ním začala chodit."

Obálky...
Naše česká verze obálky se mi opravdu líbí. Je jednoduchá a výstižná. Originální obálka (ta první) také není ošklivá, ale mě se nejvíc líbí ta naše. Takže potlesk pro ty, co ji vytvářeli. 

The Bully BookThe Bully Book



Slovo závěrem..... 
Knížka je určená spíš pro mladší čtenáře než jsem já, ale i přes to se mi moc líbila. Bylo to oddychové čtení, od které ho jsem nic neočekávala a kniha mě mile překvapila. Knize dávám pěkné 4 hvězdičky, které si určitě zaslouží.

Za poskytnutí RC děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz
Knihu si můžete zakoupit zde.





1 komentář:

  1. Já jsem knížku četla nedávno a naprosto s tebou souhlasím. Akorát ta obálka se mi tedy moc nelíbí.

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.