neděle 31. prosince 2017

KŘIŠŤÁLY MOCI | Michaela Burdová



Pře dvěma sty lety se nejmocnější bytosti světa rozhodly stvořit sedm Křišťálů moci. Staly se odrazem jejich moci a duše. Sedm bratrů - Neposkvrněných, stvořených z moci jedné z božských nymf, sestoupilo z nebes na zemi. Podle nymfy získala země, již stvořila a kterou měli Neposkvrnění chránit, své jméno - Mianthilie. 

Křišťály moci jsou mou nejoblíbenější sérií od české spisovatelky Michaeli Burdové. Už je tomu nějaký pátek, co jsem knihy četla, ale pamatuji si, že jsem do nich byla naprosto zamilovaná. Do knih jsem se pustila zejména kvůli mé kamarádce, jež nemluvila v té době o ničem jiném, nežli o knihách Míši Burdové. S nadšením jsem se pustila do prvního dílu a zamilovala se do Mianthilie. Pokud bych měla shodit vinu na tu knihu, kvůli které jsem si zkazila oči, když jsem ji četla po večerce pod peřinou se špatně svítící baterkou, byla by to Zrada temného elfa. 

Zrada temného elfa (Křišťály moci, #1) Hněv Pána ohně (Křišťály moci, #2) Věž zkázy (Křišťály moci, #3) Minotaurus (Křišťály moci, #4)

Neilin je Vyvolenou dívkou, která má osvobodit svět od moci temného elfa Isgraela. Nikdy o svém osudu nevěděla, ale kvůli němu byla její vesnice zdemolována a její nejbližší zavražděni. Až na její sestru, na kterou čeká otroctví. Záchranou jí byl podivný elf Arwin, jenž toho moc nenamluví a chová se velmi podivně. Ještě před tím, než se Neilin vydá na pouť, aby našla schované křišťály, musí se dostat do země Bílých elfů. Tam ji pomohou pochopit její osud a naučí ji používat dar, který dostala od elfů, jenž do ní vložili všechnu svou naději. 

Ale to není vše. Isgrael zabil svou manželku, matku jeho dvou dětí, Awrixela a Terien. Poté, co Awrixel spatřil smrt své matky na vlastní oči, uprchl od svého otce pryč. Netrvalo dlouho a i Terien se rozhodla utéct od svého otce. K útěku ji pomohl otcův věznění tvor Prvenství, o kterém se slýchalo mnoho legend, jejichž pravdivosti nikdo nevěřil. V Mianthili nastane Nový věk a přinese s sebou krutou válku. Ta rozhodne o všem.

Pak si náhle uvědomila, že nechce umřít. Že neutekla z Nar´doxu, že neopustila svou lásku, že nepodstoupila všechno proto, aby nakonec skončila jako žrádlo pro krvelačné, tupé zrůdy. 
Michaela Burdová je ve svých 28 letech vyhledávanou autorkou fantasy knih pro děti a mládež. První knihu publikovala v 19 letech a od té doby prodala přes 40 000 výtisků. Nyní se chystá vydat svou 13. knihu s názvem Dcera hvězd. Míša ráda maluje, vystavuje své obrazy, dělá ilustrace, zbožňuje svoje zvířata a miluje svoje dva pejsky. Jak sama o sobě říká, je na půl vegetariánka, napůl veganka a snaží se angažovat v ochraně zvířat. Více se toho o Míše můžete dozvědět v rozhovoru.

Obálky ilustroval Petr Vyoral, který odvedl kus slušné práce. Sice z nich nejsem úplně odvázaná, ale líbí se mi. Jsou zajímavé a originální. Co se příběhu a nového světa týká, jsem z něj nadšená. Michaela Burdová má talent. Mianthilii jsem si zamilovala. I když námět bojů dobra proti zlu není nic nového, autorka to pojala velice originálně.

Ale Arwin ho neslyšel. Neposlouchal, nevnímal. Nitro mu zaplavilo zoufalství. Zoufalství tak silné, až měl pocit, že ho sráží zaživa.
Podíval se na zčeřenou řeku, v níž Neilin zmizela a rozhodl se.
Zasunul meče, zhluboka se nadechl a -
Skočil. 
Komu bych sérii doporučila? Všem. Ať jste či nejste fanoušci fantasy, dejte knize šanci. A pro ty, kteří mají stále předsudky, co se českých autorů moderní literatury týká, ničeho se nebojte, prostě se do knihu pusťte. Slibuji Vám senzační jízdu plnou zvratů a nečekaných událostí.

Jak už jsem se zmínila, Křišťály moci jsou mou nejoblíbenější sérií od české autorky Michaeli Burdové. I když jsem četla vše, co zatím vydala, mé srdce stále patří Sorganovi a Awrixovi. S tímto článkem jsem si celou sérii přečetla znovu a vrátila se do svých skoro-dětských let. Myslím si, že touto sérií nikdy nepohrdnu a ráda se k ní za pár let vrátím, abych znovu prožila to skvělé dobrodružství jako hlavní hrdinka Neilin. 

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.