sobota 30. prosince 2017

SNÍH NEBO POPEL | Jednoho dne budeme víc než jen slova ve tmě


Goodreads 3.98 | Databáze knih 78% | ČBDB 75%

Mírné jaro, krušná zima? Kdepak, v tomto světě platí jiná pravidla! Jaro před šestnácti lety dobylo Zimní království. Jedinou nadějí zničené země je osm přeživších a Meira je jednou z nich. Celý život prožila jako uprchlík, nepoznala své rodiče a vychovali ji jako válečnici. Avšak i jako nelítostná bojovnice se zamilovala. Nešťastně. Ani zlomené srdce ji ale nezastaví - udělá cokoliv, aby její království získalo svobodu. 

Slibné recenze a přirovnávání ke známé sérii od Sarah J. Maas Skleněný trůn. Už jen to mě nalákalo na prvotinu, Sníh nebo popel, Sary Raasch. U nás ji vydalo nakladatelství CooBoo, jež ponechalo tu božskou obálku, která je chloubou každého správného knihomola. Od knihy jsem očekávala hodně napětí, akce a samozřejmě hrdinku, jež ví, co chce a tvrdě si za tím jde. I když jsem se toho všeho nedočkala, kniha Sníh nebo popel se mi líbila. Bylo to zajímavé čtení na jeden zimní podvečer. 

Zimní království bylo zničeno - pouze 25 lidem se povedlo utéct a zůstat na živu. Hlavní hrdinka Meira byla v té době ještě dítětem. Ale už tehdy věděla, že jejich prioritou je získat vládu zpět. Po několika letech se skupinka uprchlíků zmenšila, zůstala jich pouze osm. Osm lidí, kteří netouží po ničem jiném, nežli po spravedlnosti. Meira je jednou z nich. Jenže její bojové schopnosti nejsou nejlepší a podmínky jakbysmet. Všichni žijí na planině Ranie a snaží se najít kousky rozlámaného amuletu. Ten by jim mě pomoci osvobodit své lidi z pracovních táborů a získat zpátky moc. 

Teď konečně dělám to, co jsem vždycky chtěla. Pomáhám svému království.
str. 23
Mezi osmi uprchlíky je i jejich budoucí král Mather. Byl stejně jako Meira také dítětem, když byli nuceni odejít. Teď bojují za stejný cíl. Pro Meiru byl vždy králem a ví, že ona bude vždy jen bojovnicí. Tak to má být. Jenže její city jsou v cestě, snaží se je utajit, protože nechce být zklamaná. 

Na knihu jsem se moc těšila a myslím si, že má očekávání mi bránily si knihu pořádně užít. Očekávala jsem kickass hrdinku jako v sérii Skleněný trůn - toho jsem se sice nedočkala, avšak si i tak Meiru oblíbila. Byla totiž odhodlaná a vytrvalá, i přes to, že ji nikdy nevěřil a nevkládat do ní své naděje, dokázala opak. Milostný trojúhelník byl trošku slabší a moc se mi nezamlouval - svého favorita jsem si zvolila už na začátku a myslím si, že se ho jen tak nezbavím. 

Věřit v něco většího nám někdy pomáhá být víc sami sebou. 
Jak už jsem se zmínila, obálka je chloubou pro každého knihomola. Je zajímavá,  originální a naprosto dechberoucí - tak bych alespoň popsala své pocity, když jsem ji poprvé spatřila. Celá trilogie Sníh nebo popel se pyšní skvostnými obálkami a já doufám, že jednou se budou vyjímat i v mém pokoji. 

Sarah Raasch už odmala věděla, že chce psát. Zatímco její kamarádi si otevřeli stánek s citronádou, ona se snažila prodat své ručně vyrobené knížky. A od té doby se toho moc nezměnilo. Sara nadále kreslí a její vášeň pro psané slovo a jiné světy ji dokonce dovedla k vydání první knihy Sníh nebo popel. 

Žízní se mi točí hlava, klopýtám, ale stále jdu. Ještě jeden krok. Meiro. Ještě jeden krok. str. 216 
Komu bych knihu doporučila? Všem knihomolům, kteří mají rádi originální fantasy knihy, ve kterých se fantazii meze nekladou. Sara si vymyslela vlastní svět Primorii, ve které je 8 královstvích - 4 jsou Střídavé, střídají se v nich roční období Jaro, Léto, Podzim a Zima. Zaujalo Vás to? Tak to se do knihy co nejdříve pusťte! Příběh je vyprávět z pohledu Meiry, takže jsou zaznamenané všechny její myšlenkové pochody a názory. 

Sníh nebo popel je průměrnou fantasy knihou s nádhernou obálkou. Jakožto prvotina Sary Raasch je to skvělé čtení na zimní podvečer. Doufám, že se v dalších dílech dočkám více akce a napětí, dozvím se, s kým Meira skončí a znovu se ponořím do nového světa plného bojů dobra proti zlu a magie. Kniha si ode mne odnáší pěkné 3,5 hvězdičky. 

Knihu jsem dostala na recenzi od internetového knihkupectví Megaknihy.cz, kterému děkuji za spolupráci. 
Sníh nebo popel si můžete zakoupit zde. 


1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze :) Na knihu se určitě chystám, podle anotace mě láká a vypadá na skvělé čtení :) Tak snad nezklame :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.