středa 1. května 2013

RC recenze - Prokleté město


Největší obrázek výrobku Prokleté městoNázev: Prokleté město
Autorka: Lisa McMann
Překladatelka: Romana Bačíková
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Poče stran: 216
Anotace: Městečko Cryer's Cross je nenápadné místo, kde se nic zvláštního neděje... Až do chvíle, kdy beze stopy zmizí jedna ze studentek místní školy. Kendall Fletcherová ji ani moc neznala. Po dalším zmizení ale začne slyšet hlasy zmizelých studentů. Jde z toho strach. V Cryer's Cross je ukryto dávné tajemství a nad všemi obyvateli se vznáší děsivé prokletí. Podaří se Kendall odhalit pravdu a nezešílet při tom?








Děj..
Malé městečko, ve kterém se všichni znají. Nic nezůstane dlouho tajemstvím a střední škola je narvaná v jedné třídě. Jsou tu řady pro jednotlivou třídu a fotbalový tým, ve kterém hraje asi osm lidí. Když se Tifanny Quinnová ztratí, všichni po ni pátrají celý týden, ale zmizela beze stopy.

Kendall a její kluk Niko nastoupí v září do školy a s nimi i dva noví spolužáci. Jacián, který je stejně starý a jeho sestra Marlena, která chodí do druháku.


Lisa McMann…
Lisa McMann je americká autorka narozená 27.února 1968 v Holandsku, momentálně žije v arizonském Phoenixe. Její první román Wake se umístil na předních místech žebříčku nejprodávanějších knižních titulů pro děti, New York Times Bestsellers. Inspiraci pro psaní knihy získala ve vlastním snu, kde se jí zdálo, že vstoupila do manželova snu. Tato matka dvou dětí se věnuje také psaní povídek, esejí a literatury faktu.


Můj názor..
Od knihy jsem nic nečekala a proto mě tak překvapila. Zmizení holky, nový spolužáci a malé městečko. Tohle jsou klišé věci, o kterých jsem se myslela, že mě nepřekvapí. Možná jsem knihu odsoudila příliš rychle, protože kniha začala nabírat spád a já se nestačila divit.

Kniha s hororovým podkladem a občas mírně mrazivými pasážemi. Kdybych řekla, že chvilkami mi to nepřipomínalo horor, lhala bych. Kapitoly MY jsme si ze začátku moc nevšímala, protože mi nepřišla podstatná a nechápala jsem ji. U konce jsem se nestačila divit, jak to měla Lisa promyšlené.

Obálka je pěkná, líbí se mi černý podklad, na kterém krásně vyniká bílá barva, kterou je napsaný font obrázky či text, který je na obálce. Chlapecký obličej dává obálce lehce hororový nádech.

Lisiin styl psaní je opravdu zvláštní a ne každému sedne. Já jsem se u prvního dílu s tím celkem prala, ale zvykla jsem si na něj. Teď jsem si knihu vychutnávala, protože mi v tom nic nebránilo. Překlad byl úžasný a žádné nesrozumitelné věty nebo zkomoleniny slov tu nebyly.

Kniha se četla skoro sama, já z ní byla nadšená a všechno bylo perfektní. Já si ani jiné hodnocení knihy nedokážu představit, takže za mě plný počet hvězdiček!




Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Zdroje:




3 komentáře:

  1. Prokleté město se mi také moc líbilo! :) Ten konec, ten byl absolutně úžasný, až mě z něho zamrazilo a taky jsem si zamilovala tu love story! :) Máš pravdu s tím, že autorčin styl psaní každému nejspíš nesedne. Já jsem měla nejdřív menší problém, ale pak už šlo čtení hladce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten konec byl hodně povedený, i když trochu otevřený s těmi dušemi.. o dalším díle jsem nic nenašla :/ Love story byla úžasná, protože Jacián♥

      Vymazat
  2. Tuhle knížku mám doma od včerejška a už se nemůžu dočkat, až si ji přečtu! :) Zrovna čtu 2. díl Lovkyně snů, tak mě zajímá, jestli bude mít autorka stejný styl psaní jako v této sérii... No, uvidíme :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.