pondělí 12. listopadu 2012

Ahoj z nebe

Ahoj z nebe
Laurie Frankelová
Fortuna libri
Goodreads 3.62

Sam Elling vymyslí algoritmus, s jehož pomocí vám počítač naprosto neomylně najde vhodného partnera. Mysleli byste, že se za to dočká mimořádné prémie? Kdepak! Sam za to dostane výpověď – ukáže se totiž, že jeho program je tak geniální, že páry, které se díky němu seznámili, se nerozcházejí – a firma tak přichází o klienty. 
Sam se díky svému programu seznámí s Meredith a když jeho milované zemře babička, s níž se nestačila rozloučit, vymyslí pro ni algoritmus, s jehož pomocí může s babičkou dál chatovat, e-mailovat skypovat… Ukazuje se, že jeho nový program je zlatý důl… Přinese však vítězství nad smrtí lidem opravdu  štěstí?



♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ 

Sam je machr přes počítače a na vztahy nemá zrovna štěstí. Rozhodl se to zkusit na internetové seznamce. Potkal Meredith, spřízněnou duši. Stali se párem a byly jeden pro druhého dokonalými. Tahle kniha mě opravdu uchvátila. Nečekala jsem tolik napětí a ani tolik romantiky. Bylo to vážně dokonalé. 

Meredith umřela babička a rozhodla se, že se do jejího domu se Samem nastěhují. Umíte si představit Samovu radost. Ona byla vyřízená ze smrti babičky, protože si s ní byla blízká a hodně spolu komunikovali. Tohle přivedlo Sama na vymyšlení logaritmu. Psaní si s  lidmi, kteří jsou mrtvý. 
Wow.Wow.Wow. Tohle jsem opravdu ještě nikde neslyšela. Lidi umřou a žádné spojení s nimi už navázat nejde (tedy pokud nechcete vyvolat jejich ducha, ale to bych nezkoušela). Opravdu je to šíleně dokonalá knížka. Nejenže jsem se u ní nasmála, ale také jsem si chvilkami pobrečela.

Název knihy "Ahoj z nebe" nejdřív jsem si pod tím neuměla nic představit. Prostě ulítlej název a knížka s božskou obálkou. Teď už mi však došlo proč se kniha tak jmenuje.  Jak už jsem se zmiňovala obálka se mi vážně moc líbí. Je taková jednoduchá, ale při tom je prostě dokonalá! A ještě když jí držíte v rukou... ach ten pocit.

Der Algorithmus der Liebe Goodbye for Now Goodbye for Now 

Meredith je ženská jak má být. Když Sam chtěl aby se přistěhovala k němu do bytu pouhých pár hodin po jejich první puse. Odmítla to. Já se jí nedivím, protože to bylo moc uspěchané a nerozmyšlené.  Já bych určitě jančila a nevěděla co říct. Ona to však brala s klidem a jednoduše ho odmítla.Sam mi přišel jako podivín. Je sice romantik až za hrob, ale jeho závislost na moderních technologiích je k nevydržení. Jeho znalosti jsou obstojné, protože oplývá i chytrostí a podle popisu mi přijde i jako pohledný mladý muž, který má potřebu z někým být.

Ahoj z nebe má svoje osobité kouzlo, které určitě po pár stránkách vycítíte. Knížka mi toho dala tolik, že to slovy prostě nejde popsat. Mluvit s lidmi, kteří jsou už dávno mrtví... zní to šíleně a šílené to také je, ale ten konec mě chytl za srdce a já bulela jako želva. Nejenže jsem to nečekala, ale také jsem při čtení nepomyslela na to, jak dojemně a smutně to může skončit. Za mě plný počet hvězdiček!
Chtěla bych tímto poděkovat Fortuně libri za poskytnutí recenzního výtisku. 
Knihu si můžete koupit  zde.

4 komentáře:

  1. Tak to jsem na knížku moc zvědavá, úplně jsi mě na ni nalákala. :) A ten algoritmus na komunikaci s mrtvými musel se vším v ději docela dost zamíchat... Super recenze a díky za další tip na skvělou knížku. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle knížku slyším docela chválu asi si ji někdy přečtu :).

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.