středa 12. června 2013

RC recenze: Hněv bohů


Největší obrázek výrobku Kronika Cartera Kanea – Hněv bohůNázev: Hněv bohů
Série: Kronika Cartera Kanea
Díl: 2#
Autor: Rick Riordan
Překladatelka: Dana Chodilová
Rok vydání: 2012
Počet stran: 352
Anotace:  Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.

Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat… 

Druhý díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida.


Můj názor...
As crônicas dos Kane | Mundo AdolescenteCo se stane se světem? Jeho osud mají sourozenci Kaneovi v rukou. Musí napravit škody, které napáchali a jsou na to sami. Po prvním díle jsem čekala, že se od začátku dočkám pořádné akce a nemýlila jsem se. Carter a Sadie předala Rickovi další nahrávku, takže se můžeme znovu ponořit do světa, kde je všechno možné...


V knize se mi líbí, jak autor popisuje postavy a prostředí. Jeho styl psaní je čtivý a dokáže čtenáře udržet u knihy tak dlouho, dokud ji nepřečtou. Také se mu velmi daří zvraty a nečekané okamžiky, kterými kniha přetéká. Já jsem čekala knihu na úrovni té první, ale musím říct, že tohle bylo o dost lepší!


Znělo to asi tak pravděpodobně, jako že se Apop a Re stanou přáteli na Facebooku, ale rozhodl jsem se neříkat nic.


Sadie and Carter by ~thenameisbichieCarter X Sadie. Koho mám ze sourozenců raději? Nemůžu to s přesností říct, protože oba jsou jiní a oba dva mám hrozně ráda. Rick knihu popisuje jako nahrávku, takže o sourozenecké hádky není nouze. Hodně jsem se u toho nasmála, protože měli pestrý slovník, takže dokázali pobavit.


Kniha nám nenásilnou formou představí Egyptskou mytologii, která není zdaleka tak nudná, jak si někdo může myslet. Staří bohové a dávné mýty, které vyplouvají na povrch a chtějí ovládnout svět. Ano, ani v Rickově knihách není nouze o záporňáky s nekalými úmysly.


Láska? V téhle série nemůže chybět! Sadie se dost zalíbil Walt. Je to sympaťák, kterého si nejde neoblíbit, ale nese sebou temné tajemství, které může být nebezpečné.



Rick Riordan..
Photo by snuggsrocks10 • InstagramNarodil se roku 1964. Téměř patnáct let pracoval jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.


Slovo závěrem..
Rick utvrdil můj názor v tom, že je to úžasný autor, který má ve vínku schopnost psaní. Jeho knihy jsou čtivé, vtipné, napínavé, akční, smutné a hlavně nás dokážou naučit něco nového o dané mytologii. Hněv bohů je úžasná kniha, která stojí za přečtení. Za 4 hvězdičky!



Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment. 
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Zdroje: 
O autorovi (z přebalu knihy) 

1 komentář:

  1. Pokud se chystáte na prázdniny, tak si nezapomeňte sebou vzít i nějakou tu knížku, například z Bhakti.cz, kde naleznete i romány.

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.