středa 1. srpna 2012

Erebos - hra , která zabijí


Název : Erebos- hra , která zabijí
Autorka : Ursula Poznanski
Nakladatelství : Fragment
Počet stran : 319
Rok vydání : 2011
Anotace :Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?





Moje hodnocení obálky : 4/5
Moje hodnocení : 5/5




Můj názor ....
Tahle kniha se mi opravdu moc líbila. Ze začátku jsem se nemohla dostat do děje knihy. Bylo to něco odlišného od toho, co jsem kdy četla. Když jsem se do něj vžila, tak jsem nemohla přestat číst. Autorka přesně věděla, jak napsat různé zápletky a jak dostat čtenáře do toho, aby se nemohl odtrhnout. Někomu možná kniha nebude vyhovovat a někomu zase ano. Já sem ten druhý případ. U některých scén jsem nevěděla, co bude dál a byla jako na trní, protože jsem  byla zvědavá, jak se to vyvine. Kniha vás úplně pohltí a budete si myslet , že tento příběh prožíváte i vy.Ke knize jsem si vypěstovala zvláštní vztah a do budoucna si ji určitě znovu přečtu.


Stručný děj.......
Nick je obyčejný student, který žije v obyčejné rodině a má obyčejný život. No to až do chvíle, než mu jeho spolužák dá DVD  na  kterém je hra, kterou hraje spoustu lidí.Nickovo kamarád Colin se choval pořád divně, nechodil na trénink basketu a také vynechával školní docházku. Ve škole začali být všichni divní a pro Nicka byla záhada proč. Emily jednou někdo dával DVD, ale ona si ho nevzala. Chtěl se ale dozvědět víc o té záhadné hře. Chtěl dostat to DVD. Když to opravdu nečekal . Nejdřív se ho ale zeptal, jestli má svůj počítač a jestli ho má u sebe v pokoji. Nick to samozřejmě odkýval, protože to byla pravda. Když přišel domů, nedočkavě dal disk  do počítače a čekal. Nejednou mu zčernala obrazovka . Pokoušel se to restartovat , ale nic. Potom se ne obrazovce objevily rudě napsaná písmena. Bylo tam napsáno "Vstup.Nebo se vrať. Toto je Erebos". Nick stiskl vstup a tak se dostal do světa, ze kterého se nelze jen tak dostat. Jeho přátelé se stanou nepřáteli a je jen jedna možnost, jak se z toho dostat.......

Postavy......
Nick :  Ze začátku mě štval  a pil mi krev , protože chtěl zjistit , co je na tom disku a bylo mu jedno jak. Když jsem se do knihy víc vžila, už mě neštval , ale jeho nápady byly občas uhozený. Líbila se mi jeho romantická stránka a to hlavně u konce. 
Colin : Byl prostě divnej. Nejdřív se choval  hrozně tajně . Nechodil do školy ani na basket a neodepisoval Nickovi. Potom se zase choval normálně, jako kdyby se nic nestalo. Nick měl takovou teorii kdo může být Colin ve hře , ale nesedělo mu to s povahou, kterou má Colin v reálu. 
Emily :  Je to tajná láska Nicka. Má blog a Nick ho každý den prohlíží. Rve mu srdce, když čte její básničky, ale ví, že nejsou určeny jemu. Když se oba chtějí dozvědět víc o tom záhadném DVD, tak jí Nick slíbí , že  kdyby ujistil něco nového, tak jí zavolá. Pro něj je to ale jenom záminka, aby ji mohl slyšet. 

Obálka .....
Obálka vypadá lépe v reálu. Když se na ní podíváte na internetu, tak vám přijde moc rudá a taková divná. Když jí držíte v rukou, asi vás nejvíc překvapí formát, protože je to kniha dost vysoká a je v paperbacku. Styl písma je zajímavý a ta obálka se mi prostě moc líbí. Je  jednoduchá , ale okouzlující. Vidět tuto knihu někde v knihkupectví, nejspíš bych ji neodolala a musela bych ji mít. Když jsem knihu četla, pořád jsem se musela koukat na obálku. Když jsem zrovna neměla náladu na čtení, tak jsem se po knize stejně musela koukat, jestli tam pořád je ( jo je nesmysl aby zmizela , ale i tak jsem se musela koukat :D) .


Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 
Knihu můžete zakoupit zde.



3 komentáře:

  1. Nad touto knihou jsem už nemálokrát slintal v knihkupectví. Bohužel ji pořád ještě nemám :/ Snad se k ní brzy dostanu! Jinak opět dobrá recenze ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by jsi si ji teda měl pořídit :D Myslím si , že tobě by se líbila :))

      Vymazat
  2. Tahle kniha je naprosto skvělá :) Hned bych si ji přečetla znovu!

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.