středa 29. srpna 2012

Dracula

Název : Dracula
Série : Hororland
Autoři : Bram Stoker a Petr Kopl
Nakladatelství : Fragment
Rok vydání : 2012
Anotace : 
Cítíte, jak se na krajinu snesla noc? Jak pomalu a potichu mrazivá mlha roztahuje svou chladnou náruč? Ptáci přestali zpívat. Dusivé ticho zalilo celé okolí. Dnes opět něco nepřirozeného a zlého chodí okolo domu a číhá na neopatrné duše. Rozsviťte světla, zamkněte dveře, zatáhněte rolety, schovejte se pod peřinu…





Můj názor ...
Bože. To bylo první, co jsem řekla po dočtení knihy (komiksu). Jsem zvyklá číst mangy a chvíli mi trvalo přijít na to jak se to čte.Film ani žádnou knihu o Draculovi jsem nikdy nečetla nebo .. počkat !!! V mém oblíbeném seriálu Buffy byl jeden Dracula. No to se asi nepočítá, ale to je jednou.

Děj byl hodně chytlaví a příběh byl celý napínavý. Na to, že je příběh vyprávěn (kreslen) ve starých dobách a s hodně spisovnou češtinou se mi líbil. Párkrát sem se u knihy zasmála, ale to bylo opravdu výjimečně. Upíry mám ráda, ale v poslední době mi lezou krkem. Všechny knížky o upírech jsou založeny na zakázané lásce. Kluk je upír a dívka obyčejná smrtelnice a zamilují se do sebe, ale láska mezi upírem a člověkem je zakázaná nebo prostě divná. Vždycky to skončí dobře. Těhlech knížek mám už dost a proto se mi tenhle upíří komiks líbil.

Je to něco nového v podobě komiksu. Není to o zakázané lásce a řešení kýčovitých problémů. Jde hlavně o to zmenšit počet upírů  a zabít toho hlavní Draculu.

Dracula není takoví jak ho znáte. Není tak krásný a mladý jeho věk se na něm poznamenal. Jeho vlasy jsou řídké a šedivé. A i kdyby jste si ho chtěli představit jako člověka.... nejde to. Už od pohledu vypadá jako zrůda stvořená z čistého zla a nenajdete na něm nic dobrého. Živí se lidskou krví a shání jídlo pro svoje nemrtvé  nevěsty.

Jonathan Harkera jel do Transilvánie z vlastní vůle, protože tam potřeboval něco zařídit. Neměl tam jezdit a už hlavně neopouštět Minu. Málem zemřel a jeho blízcí také. Vystavil se samotnému a největšímu zlu, co existuje.

Kresba je velice povedená. Všechny postavy jsou dobře prokresleny a jejich výrazy v určitých chvílích rozesmějí nebo vás vyděsí. Obrovské plus dávám za to, že je to barevné. U mang jsem si už zvykla, že je to pouze černobílé, ale tahle podoba komiksu se mi líbila.

Když jsem si komiks vzala poprvé do ruky hodně mě překvapil rozměr. Je to uzounký, ale vysoký komiks. Při čtení jsem se nenudila a přečetla to asi za hoďku ( taky sem u toho celou domu seděla ). Jestli vyjde nějaký jiný komiks od tohoto autora tak si ho ráda přečtu.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.



1 komentář:

  1. Kopl vydal další úžasné komiksy v podobném stylu a některé se dokonce s Draculou prolínají. viz: http://www.petrkopl.cz/komiksy/

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.