sobota 29. dubna 2017

Monthly summary | Březen & duben 2017

Nebudu si pořizovat nové knihy. Ne. Nepotřebuji je. Teď musím hlavně přečíst to, co mám doma. A hlavně už to nemám kam dávat... ale když ta obálka je tak pěkná/už dlouho si tu knihu chci pořídit/docela ráda bych věděla, jak se kniha bude líbit mně. Výmluvy, výmluvy a výmluvy. Potřebovala bych nějakou hodnou vílu, která by mi tyto moje výmluvy dotovala, protože ze "šetření peněz" se vždy stane "nakupování knih" a pak se divím, že už to nemám kam dávat. Myslím si, že se s tímto můžeme ztotožnit asi všichni. A já bych měla přestat s namlouváním si, že se to konečně změní a přestanu utrácet za nové knihy (protože hluboko uvnitř vím, že je to naprosto zbytečné a stejně neodolám a nové knihy si nepřestanu pořizovat).  Jeden z nekonečných problémů knihomolů. 

Knihy, které jsem za březen a duben přečetla: 
  1. Wonder (R.J.Palacio) ANJ
  2. Cinder&Ella (Kelly Oram) re-reading ANJ
  3. A Monster Calls (Patrick Ness) re-reading ANJ
  4. Suburra (Carlo Bonini) 
  5. Roommates (Erin Leigh) ANJ
  6. Proč jsme se rozešli (Daniel Handler)
  7. Chameleon (Kelly Oram) ANJ
  8. Dobrodružství života (Sri Chinmoy) 
  9. Buzíčci (Jan Folný) 
  10. Appolónův pád (Rick Riordan)
  11. Cinder&Ella - Happily Ever After (Kelly Oram)  ANJ
Knihy, které jsem si za březen a duben pořídila: 

Jako první knihu jsem si pořídila Fejetony od Jana Nerudy - našla jsem ji asi za 30Kč a to jsem ji tam nemohla jen tak nechat, ne? Wonder je jedinou knihou, kterou jsem si přivezla z Německa - ve Frankfurtu jsme měli rozchod na nákupy a kam jinam bych šla, nežli do knihkupectví. I když se němčinu také učím, na čtení knih se ještě necítím, tak jsem si vybrala Wonder (tak či tak bych si ji jednou pořídila, protože jsem si ji už dlouho chtěla přečíst). Daughter of Smoke and Bone vyšla i u náš (už je tomu nějaký ten pátek). Pamatuji si, že jsem ji četla a nelíbila se mi, jenže vidím všude pořád dost chvály, tak jsem se rozhodla, že ji dám ještě šanci. Dvůr mlhy a hněvu byl jasnou volbou. Jak bych mohla říct ne Sarah J. Maas? I'm not a monster! Happily Ever After od Kelly Oram. Jakmile byla kniha k dispozici na Amazonu, tak jsem si ji musela jakožto e-book koupit. Je to příběh o Elle a Brienovi, to jsem musela mít! A Monster Calls - ano, mám doma českou verzi a ano, i tuto paperbackovou (teď je momentálně u spolužačky, které jsem knihu půjčila.. eh, vnutila) verzi. I když je bez ilustrací, příběh v ní ukrytí je nezapomenutelný. 

Knihy, které jsem za  březen a duben dostala: 

U nakladatelství Omega jsem "vyhrála" v recenzních konkurzech rovnou tři knihy! Suburru jsem četla minulý měsíc a panečku, to byla jízda! Panice od Diany Gabaldon jsem teprve rozečetla, ale zatím se jeví jako milá knížka na jedno odpoledne. Nové Pompeje jsem ještě nečetla, ale těším se na ně, protože jsem četla pár skvělých recenzí. Dobrodružství života mám od knihcentra, a i když nejsem úplně fanda meditací, kniha se dobře četla a je opravdu skvěle graficky zpracována. 

Shrnutí za měsíce  březen a duben:

Potřebovala bych stroj na zpomalení času, protože jsem nic neudělala a zase utekly dva měsíce... je strašidelné, jak je všechno uspěchané (i když na takových hodinách matematiky mi přijde, že jsem rozhodně déle jak 45 minut...). 

Na přelomu března a dubna jsem byla dva týdny v Německu na výměnné praxi - a kam jinam bych mohla jít, nežli na Finanční úřad. Hrozně jsem se toho bála, ale nakonec to bylo super. Z naší školy nás tam bylo sedm a krom kluků, co byli v Globusu, jsme všichni měli i německé praktikanty. Ten můj se jmenoval Tobias a jelikož uměl anglicky, tak jsme si dost rozuměli (v němčině bych mu toho o sobě moc neřekla). Nejdříve jsem si říkala, že dva týdny je dlouhá doba, nakonec jsem si uvědomila, že je to strašně málo! Klidně bych tam byla déle! S naší českou partou jsme o volném víkendu vyrazili do Mainzu a pak jsme chodili po Idaru-Obersteinu, kde jsme měli praxe. Jelikož jsme byli ubytování v mládežnické ubytovně, byli jsme skoro pořád spolu. A mně se povedlo přečíst dvě knihy! (Jo, chodila jsem brzo na snídani, abych si mohla chvíli číst). Pár fotek;

 Proč se nevyfotit na schodech v Mainzu :D 

 Tohle počasí v Česku je pěkně na prd. V Německu to bylo skoro na kraťasy! 

 První týden tam s námi byla i moje třída - ale my byli na praxi od Tandemu a oni na "zájezdu" od Erasmus+ 

 Ve škole, kde jsme byli s naší třídou, jsme měli za úkol vymyslet si vlastní firmu a produkt, který bychom prodávali. Originální jsme zrovna nebyli, ale Momozadako zní mazácky :D 

 Well, who knows. 

 První dva kluci na pravé straně jsou němečtí kamarádi, kteří nás vzali na Šíšu - já na tom nic nevidím, ale bylo to tam fajn :D 

 Naše mládežnická ubytovna byla na kopci a vždycky, když jsme šli pěšky do města, obdivovala jsem ten krásný výhled. 

Fotka ze snídaně! :D 

Na Finanzamtu s Tobiasem. Ano, tyto visačky jsme museli nosit pořád :D 

Rozkoukala jsem The White Princess - o nástupu Tudorovců na trůn a jelikož se mi líbil námět, koukla jsem i na The White Queen, na kterou Princess volně navazuje. I když nejsem na historické seriály, tyto dva se mi dostaly pod kůži, takže pokud neznáte, doporučuji! Díru do světa udělal i seriál 13 Reasons Why, který jsem prozatím nedokoukala, ale brzy se na něj chystám (jen se na to musím psychicky připravit). A v poslední řadě je tu Riverdale, seriál podle komiksu - a já ho úplně žeru. 

Znáte tyto seriály? 

Teď v pátek (28.04.2017) jsem byla oficiálně pasována na čtvrťáka. Nejenže měli čtvrťáci poslední zvonění, takže jsem jim musela dávat drobáky (za což mi pokreslili ruce), ale pak si na nás ještě vymysleli úkoly. Co jiného bych si mohla vytáhnout, než ten nejdebilnější úkol "Vyběhni kopec u školy jako pes" - nope, nedělám si srandu. Naštěstí jsem nemusela být na kolenou a "uběhla" jsem asi tak 10 metrů, ale celou dobu na mě všichni koukali a řvali, ať zaštěkám (takovou radost jsem jim neudělala). A pak jsme si museli namočit ruce do "speciální směsi" (z kečupu a bůhví čeho ještě + nám tam nasypali červy) a udělat obtisk na papír. Jsem ráda, že už to mám za sebou :D Sice jsem měla pěkně debilní úkol, ale ono pít kolu s mlékem, jíst syrečky, nechat si nastříkat vlasy oranžovou barvou (smývatelnou) nebo prasknout čtyři balónky bez rukou, není taky úplně nejlepší. Ale byla to sranda! (a příští rok se na budoucích třeťácích velmi ráda vyřádím!)


To by bylo ode mne všechno. Doufám, že se Vám článek líbil a napište mi, jaké knihy jste dostali/četli v měsících březen&duben, ráda si počtu! 

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.