úterý 5. února 2013

Mercy Thompson - Zkřížené hnáty


Název: Zkřížené hnáty
Série: Mercedes Thompson
Díl: 4
Autorka: Patricia Briggs
Nakladatelství: Fantom print
Anotace: 
Vítejte ve světě Patricie Briggsové, kde „čarodějky, upíři, vlkodlaci a měňavci žijí bok po boku s obyčejnými lidmi". Jen velmi mimořádná žena se v něm může cítit jako doma - a Mercy Thompsonová je vskutku jedinečná. Ve dne pracuje jako automechanička v rozlehlém Tri-Cities ve Východním Washingtonu. V noci uplatňuje své nadpřirozené schopnosti. Jako měňavec s velmi jedinečným nadáním musí často udržovat nejistou rovnováhu mezi lidmi a nelidmi. Tentokrát toho na ni ale možná bude příliš. Marsilie, místní upíří královna, totiž zjistila, že Mercy zabila člena jejího klanu - a nyní prahne po její krvi. Ale protože Mercy chrání před přímým útokem vlkodlačí smečka (a její blízký vztah se sexy alfou), rozhodne se Marsilie nejít přímo po ní. Nýbrž po krvi jejích přátel.



Můj názor:


Mercy má svých potíží dost a z minulého dobrodružství se musí ještě vzpamatovat. Jenomže upíří královně  Marsilii se nelíbí, že zabila člena jejího klanu. Na dveře do garáže ji někdo nakreslí zkřížené hnáty a to znamená pěkný průšvih. Aby toho nebylo ještě málo, přijede se na ni podívat matka a její kamarádka ji poprosí o malou laskavost, protože si myslí, že je u ní doma duch. 

Stefan: "Mohla bys tomu klukovi vysvětlit, že jsem spíš Spike než Buffy? Darebák, ne superhrdina?" 

Duchové. Tohle téma mám ráda a byla jsem zvědavá o co v knize půjde. Mercy byla ještě trochu nesvá z minulého incidentu a také z Adama. Konečně je na scéně hlavně Adam. Tentokrát to s Mercy nevypadá dobře, protože Mersilie není jediná, kdo po ní jde.  Její věrný upíří kamarád Stefan je jí na blízku a hodlá ji také uchránit. 

Vstala jsem, přistoupila blíž, opřela se o něj a a přitiskla mu tvář na k ramen. "Děkuji, že mě miluješ."
Objal mě tak pevně, až to bolelo. Láska někdy bolí. 

V domě její kamarádky Amber prý straší a ona požádala Mercy, jestli by přijela. Když tam  přijela seznámila se s jejím synem Chadem. On je němí, takže se těžce domlouvají, ale u něj v pokoji se dějí prapodivné věci. Nejdřív si všichni myslí, že za tím stojí duch. Jenže je to složitější a Mercy je zase v průšvihu až po uši. 

Zatímco byla Mercy u Amber, Adam se snažil vyjednávat s Mersilii.  Stefan měl dohlédnout na Mercy, ale pořád se toulal někde venku. Já mám upíry ráda a jsem vděčná, že Stefan je pořádný upír jak má být. Oblíbila jsem si ho už od první chvíle, co se objevil na scéně možná sem doufala, že by mohlo mezi ním a Mercy něco být. Jenomže to se asi nestane. Já jsem pořád team Adam, ale Samuelovo provokování je nepřekonatelné. 

 Warren: "Tvoje ponožky k sobě nesedí."
Vypochodovala jsem ze dveří. "Děkuji. Odkdy jsi módní kritik?"
"Od chvíle, kdy ses rozhodla vzít si jednu zelenou a jednu bílou ponožku," řekl a následoval mě. "Můžeme jet mým pick-upem."
"Někde mám ještě jeden stejný pár," řekla jsem. "Jen nevím kde." Ale měla jsem nejasný pocit, že druhou zelenou ponožku jsem vyhodila minulý týden."


Děj byl poutavý a zápletka byla přímo dokonalá. Kniha se četla jedna báseň, jen toho času na čtení bylo méně. Doufala jsem že mě kniha něčím překvapí a ano překvapila. Líbila se mi opravdu hodně a konečně už dávám těch zasloužených 5 hvězdiček. 



0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.