neděle 31. března 2013

Posuď knihu podle obalu (22)

Meme, které pořádá Syki. 

Měděný jezdec (Taťána a Alexandr, #1)
Název: Měděný jezdec
Série: Tatiana and Alexander
Díl: 1#
Autorka: Paullina Simonsová
Nakladatelství: Ikar
Anotace: 
Poutavá historická freska je zároveň nezapomenutelným příběhem o lásce vzdorující hrůzám války 
i lidské zášti. 17letá Taťána vyrostla v Leningradě, v městě, kde památníky zašlé slávy kontrastují s šedivou realitou stalinského Ruska. V roce 1941, ten den, kdy Němci napadnou Rusko, se Taťána poprvé zamiluje - vzápětí pocítí trpkost zakázané lásky: nadporučík Alexandr Bělov je vyvolený její sestry Dáši. Navíc má Alexandr temné tajemství - pochází z rodiny amerických komunistů, kterou zlikvidovalo NKVD. Lásce Taťány a Alexandra není přáno: město drtí německá blokáda, hladomor, zima a všudypřítomný strach ze smrti. Ale jindy slabá Táňa se ukáže jako nejsilnější člen rodiny a s Alexandrovou pomocí překonává všechny útrapy. Nejtěžší zkouškou však bude odolat vlastní touze…

Můj názor:
Když jsem si přečetla anotaci, napadlo mě pouze - Ta holka má stejný jméno jako já! Po knize jsem trochu zapátrala, protože mě tím jménem zaujala. Po brouzdání na GR jsem zjistila, že má celkem vysoká hodnocení a spousty čtenářů si jí jenom vychvaluje. Naše česká obálka se povedla víc než originální, ale na první pohled mě moc nezaujala.  Když na ní koukám déle, všímám si jednotlivých věcí a začíná na mě působit zvláštním dojmem. 

2 komentáře:

  1. Ta obálka se mi moc nelíbí... je zvláštní, jak jsi napsala. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tá obálka je akoby posplietaná z troch obálok: na jednej je tvár dievčaťa, na druhej ten palác a na tretej ornamenty na spodku knihy. Tiež sa mi veľmi nepáči, ale anotácia vyzerá dobre :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.